Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Defter Projesi Giriş RES 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özgün bir plastik yaklaşım ve sanatsal dil kurgusu geliştirerek, defter formunun sağladığı olanaklar çerçevesinde, kavramsal sorunsalı ve teması olan; bütünlüklü bir eskiz/sanatçı defteri projesi uygulamak.

Dersin İçeriği

1. Kavramsal çerçeve ve tema ile özgün bir fikir geliştirme,

2. Söz konusu fikrin deftere uygulanması aşamasında, estetik ve plastik açıdan yaratıcı bir çözüm önerme

3. Fikir ve uygulamanın eş zamanlı tasarımına ilişkin özgün bir sanatsal dil kurgulama

4. Defter projesi ürünlerini finalde sergileme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tema ve konu önerisi
2 Önerilen tema bağlamında plastik bir çözüm geliştirme çalışması
3 Proje referansları ve göndermeleri üzerine tartışma
4 Atölye çalışması
5 Atölye çalışması
6 Atölye çalışması
7 Ara sınav
8 Atölye çalışması
9 Atölye çalışması
10 Atölye çalışması
11 Kısa Sınav
12 Atölye çalışması
13 Atölye çalışması
14 genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Görsel Sunumları ve Sanat Örnekleri (Sanatçı Kitapları, Eskiz Defterleri ; Sol LeWitt, Peter Verheyen, Anish Kapoor, David Hockney, William Kentridge,Aslı C¸avus¸ogˆlu, Banu Cennetogˆlu, Kutluğ Ataman Vb.)

Ders Kaynakları

http://www.philobiblon.com/pdvgal/pdvgal.htm

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Atölye) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Atölye) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6