Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Resim Atölyesi II | RES 502 | 0 | 6 + 0 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | RESİM ATÖLYESİ I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir fikirden hareketle bir sanat projesi geliştirmek ve projelerin uygulanması ve sunumunu da içeren bir süreçtir |
Dersin İçeriği | Öğrenci, fikir aşamasından başlayarak; tasarım, eskiz ve sunumlar bütünü olarak akademik düzeyde bir sanat projesi gerçekleştirir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin ilgili oldukları problematiklerle ilgili hazırlanan dosyalar incelenir. | |
2 | Öğrencilerin ilgili oldukları problematiklerle ilgili hazırlanan dosyalar incelenir. | |
3 | Belirlenen proje ile ilgili kuramsal alt yapının oluşturulması | |
4 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
5 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
6 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
7 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
8 | Projelerle ilgili eskizler ve taslaklar hazırlanır | |
9 | Proje ile ilgili medyumların araştırılması | |
10 | Proje ile ilgili medyumların araştırılması | |
11 | Proje uygulaması | |
12 | Proje uygulaması | |
13 | Proje uygulaması | |
14 | Uygulanan projelerin toplu ve karşılaştırmalı eleştirisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çağdaş sanatla ilgili her türlü görsel ve kuramsal yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | ||||||||
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 294 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |