Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Deneysel Atölye I RES 505 0 6 + 0 6 12
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN
Dersi Verenler Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bir fikirden hareketle bir sanat projesi oluşturmak
Dersin İçeriği Bir fikirden hareketle bir sanat projesi oluşturmak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler,
2 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım,
3 Taslağa uygun malzemeyi belirler. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
5 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir. Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrenci, kendi proje konusunun tespiti için gereken araştırması Öğrenciye kullanacağı materyaller ve teknik yöntemler anlatılır
2 Öğrenci, kendi proje konusunun tespiti için gereken araştırması
3 Öğrenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır.
4 Öğrenci sunumları ve eleştİrilere devam edilir.
5 Onaylanan projeler için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır.
6 Onaylanan projeler için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır.
7 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin eleştirisi
8 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin eleştirisi
9 Malzemelerin araştırılması ve konuya uygun seçimi
10 Proje uygulaması
11 Proje uygulaması
12 Proje uygulaması ve ortak eleştiri
13 Proje uygulaması
14 Sunum ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1.Yves Michaud ,SAM FRANCIS,Editions Daniel Papierski 1974
2. 20.YÜZYIL FRANSIZ RESMİ,Tayf Basım 1994
3. TAPIES Objects of Time,Editions Paligrafa, Spain
4. Norbert Lynton,MODERN SANATIN ÖYKÜSÜ
5. Francoıs Cheng, BOŞLUK VE DOLULUK,İmge Y. 2006
6. GERHARD RICHTER,The Museum of Modern Art,Newyork,2009
7. ART TODAY,Taschen
8. JACSON POLLOCK
9. FRANZ KLINE
10. Amerikan Soyut Dışavurumcuları( internet)
Mark Rothko
Willem de Kooning
Robert Motherwell
Archil Gorky
David Smith
Helen Frankenthaler

11. ART INFORMEL
Jean Rene BAZAINE
Norman BLUHM
Alberto BURRİ
Jean DUBUFFET
Jean FAUTRİER
Hans HARTUNG
WOLS
Jean ATLAN
12. Kaligrafi sanatına ait her türlü doküman( Osmanlı hat sanatı, Çin ve Japon yazı sanatı)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar.
2 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir.
3 Taslağa uygun malzemeyi belirler.
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır.
5 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir.
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Ara Sınav 2 8 16
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 2 10 20
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Atölye) 1 10 10
Final 1 6 6
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Toplam İş Yükü 302
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,08
Dersin AKTS Kredisi 12