Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deneysel Atölye I | RES 505 | 0 | 6 + 0 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN |
Dersi Verenler | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir fikirden hareketle bir sanat projesi oluşturmak |
Dersin İçeriği | Bir fikirden hareketle bir sanat projesi oluşturmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, | |
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir. | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenci, kendi proje konusunun tespiti için gereken araştırması | Öğrenciye kullanacağı materyaller ve teknik yöntemler anlatılır |
2 | Öğrenci, kendi proje konusunun tespiti için gereken araştırması | |
3 | Öğrenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır. | |
4 | Öğrenci sunumları ve eleştİrilere devam edilir. | |
5 | Onaylanan projeler için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır. | |
6 | Onaylanan projeler için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır. | |
7 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin eleştirisi | |
8 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin eleştirisi | |
9 | Malzemelerin araştırılması ve konuya uygun seçimi | |
10 | Proje uygulaması | |
11 | Proje uygulaması | |
12 | Proje uygulaması ve ortak eleştiri | |
13 | Proje uygulaması | |
14 | Sunum ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Yves Michaud ,SAM FRANCIS,Editions Daniel Papierski 1974 2. 20.YÜZYIL FRANSIZ RESMİ,Tayf Basım 1994 3. TAPIES Objects of Time,Editions Paligrafa, Spain 4. Norbert Lynton,MODERN SANATIN ÖYKÜSÜ 5. Francoıs Cheng, BOŞLUK VE DOLULUK,İmge Y. 2006 6. GERHARD RICHTER,The Museum of Modern Art,Newyork,2009 7. ART TODAY,Taschen 8. JACSON POLLOCK 9. FRANZ KLINE 10. Amerikan Soyut Dışavurumcuları( internet) Mark Rothko Willem de Kooning Robert Motherwell Archil Gorky David Smith Helen Frankenthaler 11. ART INFORMEL Jean Rene BAZAINE Norman BLUHM Alberto BURRİ Jean DUBUFFET Jean FAUTRİER Hans HARTUNG WOLS Jean ATLAN 12. Kaligrafi sanatına ait her türlü doküman( Osmanlı hat sanatı, Çin ve Japon yazı sanatı) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | ||||||||
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | ||||||||
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler. | ||||||||
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | ||||||||
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir. | ||||||||
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Toplam İş Yükü | 302 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |