Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzak Doğu Dınlerıne Gırış | FDT 608 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uzak doğu dinlerinin temel öğretilerinin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Uzak doğu dinleri olarak bilinen hint, çin ve japonyanın dinleri olan, Hinduizm, Budizm, Cayinizm, Konfüçyanizm, Taoizm; Şintoizm ve Zen Budizmin tanrı, kutsal kitap, ahlak anlayışları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hint dinlerinin (Hinduizm, Budizm, Cayinizm) temel öğretilerinin tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çin Dinlerinin (Konfuçyanizm, Taoizm) temel öğretilerinin ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Japon dinlerinin (Şintoizm, Zen Budizm vs) temel öğretilerini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Uzak doğu dinlerinin temel ilkeleri açısından karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Uzak doğu dinleriyle, Semitik dinleri karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Uzak doğu dinlerinin modern dünyaya sunacakları hakkında akıl yürütür | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzak doğu kavramı ve bu kavrama dâhil edilen yerler. | |
2 | Hint dinlerini aynı grup altında toplanmasına sebep olan özellikler | |
3 | Hint dinlerini aynı grup altında toplanmasına sebep olan özellikler | |
4 | Hint dinlerinde Tanrı, ahiret, kutsal kitap ve ahlak anlayışlar | |
5 | Hinduizmde., Tanrı, ahiret, kutsal kitap ve ahlak anlayışlar | |
6 | Budizmde, Tanrı, ahiret, kutsal kitap ve ahlak anlayışlar | |
7 | Cayinizmde, Tanrı, ahiret, kutsal kitap ve ahlak anlayışlar | |
8 | Sınav | |
9 | Çin dinlerinin ortak özellikleri | |
10 | Konfüçyanizmde tanrı, ahiret, kutsal kitap ve ahlak anlayışı | |
11 | Taoizmde tanır, ahiret, kutsal kitap ve anlak anlayışı | |
12 | Japon dinleri ve ortak özellikleri; Şitoizm | |
13 | Zen Budizm | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ömer Hilmi Budda, Dinler Tarihi, İstanbul 1935. |
Ders Kaynakları | [2] Fuat Aydın, Hint Dini Düşüncesinde İnsanın Özgürlük Arayışı, Ataç Yayınları, İstanbul 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hint dinlerinin (Hinduizm, Budizm, Cayinizm) temel öğretilerinin tanır | |||||||||||
2 | Çin Dinlerinin (Konfuçyanizm, Taoizm) temel öğretilerinin ayırt eder | |||||||||||
3 | Japon dinlerinin (Şintoizm, Zen Budizm vs) temel öğretilerini ayırt eder | |||||||||||
4 | Uzak doğu dinlerinin temel ilkeleri açısından karşılaştırır | |||||||||||
5 | Uzak doğu dinleriyle, Semitik dinleri karşılaştırır | |||||||||||
6 | Uzak doğu dinlerinin modern dünyaya sunacakları hakkında akıl yürütür |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |