| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ailede Din Eğitimi | FDE 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ailedeki din eğitiminin önemini, mahiyetini, boyutlarını ve genel ilke ve yöntemlerini incelemektir. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, aile içindeki din eğitiminin mahiyeti, ilke ve yöntemleri işlenecektir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Aileyi temel bir eğitim kurumu olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Ailede din eğitiminin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Ailedeki din eğitiminin mahiyetini ve boyutlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Ailede din eğitiminin ilke ve yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Ailede çocukların din ile ilişkilerinin özelliklerini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Ailede çocukların uyum, intibak ve özdeşleşme çabalarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Din eğitimi açısından ana-baba rollerini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar: Aile, aile eğitimi, ailede din eğitimi | |
| 2 | Ailede din eğitiminin amacı ve önemi | |
| 3 | Ailede din eğitiminin mahiyeti ve boyutlar | |
| 4 | Ailede din eğitiminin sistematiği, zamanlaması ve hiyerarşisi | |
| 5 | Ailede din eğitiminde görevler ve ilkeler | |
| 6 | Ailede din eğitimi metot ve teknikleri | |
| 7 | Ailede çocuğun din eğitimini etkileyen faktörler | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Çocuğun din eğitiminde ana-baba rolleri | |
| 10 | Çocuğun din eğitimi açısından aile içi ilişki ve iletişimler | |
| 11 | Okul öncesi dönemde çocuğun gelişim özellikleri ve öğrenme tarzı | |
| 12 | Aile içi din eğitiminde dil ve kavramlar | |
| 13 | Aile içi din eğitiminde adet ve gelenekler | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Abdurrahman DODURGALI, Ailede Çocuğun Din Eğitimi, M.Ü. İlâhiyat Fak. Vakfı Yayınları, İstanbul 1996 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Aileyi temel bir eğitim kurumu olarak değerlendirir | |||||||||||
| 2 | Ailede din eğitiminin önemini açıklar | |||||||||||
| 3 | Ailedeki din eğitiminin mahiyetini ve boyutlarını bilir | |||||||||||
| 4 | Ailede din eğitiminin ilke ve yöntemlerini açıklar | |||||||||||
| 5 | Ailede çocukların din ile ilişkilerinin özelliklerini tahlil eder | |||||||||||
| 6 | Ailede çocukların uyum, intibak ve özdeşleşme çabalarını değerlendirir | |||||||||||
| 7 | Din eğitimi açısından ana-baba rollerini tahlil eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||