Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ailede Din Eğitimi | FDE 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ailedeki din eğitiminin önemini, mahiyetini, boyutlarını ve genel ilke ve yöntemlerini incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, aile içindeki din eğitiminin mahiyeti, ilke ve yöntemleri işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aileyi temel bir eğitim kurumu olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Ailede din eğitiminin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Ailedeki din eğitiminin mahiyetini ve boyutlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Ailede din eğitiminin ilke ve yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Ailede çocukların din ile ilişkilerinin özelliklerini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Ailede çocukların uyum, intibak ve özdeşleşme çabalarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Din eğitimi açısından ana-baba rollerini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar: Aile, aile eğitimi, ailede din eğitimi | |
2 | Ailede din eğitiminin amacı ve önemi | |
3 | Ailede din eğitiminin mahiyeti ve boyutlar | |
4 | Ailede din eğitiminin sistematiği, zamanlaması ve hiyerarşisi | |
5 | Ailede din eğitiminde görevler ve ilkeler | |
6 | Ailede din eğitimi metot ve teknikleri | |
7 | Ailede çocuğun din eğitimini etkileyen faktörler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Çocuğun din eğitiminde ana-baba rolleri | |
10 | Çocuğun din eğitimi açısından aile içi ilişki ve iletişimler | |
11 | Okul öncesi dönemde çocuğun gelişim özellikleri ve öğrenme tarzı | |
12 | Aile içi din eğitiminde dil ve kavramlar | |
13 | Aile içi din eğitiminde adet ve gelenekler | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Abdurrahman DODURGALI, Ailede Çocuğun Din Eğitimi, M.Ü. İlâhiyat Fak. Vakfı Yayınları, İstanbul 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aileyi temel bir eğitim kurumu olarak değerlendirir | |||||||||||
2 | Ailede din eğitiminin önemini açıklar | |||||||||||
3 | Ailedeki din eğitiminin mahiyetini ve boyutlarını bilir | |||||||||||
4 | Ailede din eğitiminin ilke ve yöntemlerini açıklar | |||||||||||
5 | Ailede çocukların din ile ilişkilerinin özelliklerini tahlil eder | |||||||||||
6 | Ailede çocukların uyum, intibak ve özdeşleşme çabalarını değerlendirir | |||||||||||
7 | Din eğitimi açısından ana-baba rollerini tahlil eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |