Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hristiyan Düşüncesinin Teşekkülü | FDT 603 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUAT AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hıristiyan inanç esaslarının oluşum sürecinin portresini çizmek. |
Dersin İçeriği | Hz. İsanın mesajının mahiyeti; onun ölümü sonrasında şakirtleri arasında yaşanan tartışmalar, Hıristiyanlığın, Yahudilikten ayrılması; kendi içinde inançla ilgili yaşanan tartışmalar ve ilk beş konsilde Hıristiyan inanç esaslarının ana gövdesinin tamamlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hz. İsanın mesajı mahiyetini tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Havariler (Apostolik) dönemi tartışma konularını tanır ve onları betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Havariler dönemi sonrası tartışma konuları ve ortaya çıkan yeni dini grupları tanır ve onları betimler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | İznik konsili tartışma konuları ve credonun oluşumunu tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İstanbul konsili tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Efes konsilini tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Kadıköy konsili tanır tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Mahiyeti ve kullanılacak kaynaklar hakkında genel bilgi | |
2 | Hz. İsa dönemi | |
3 | Hz. İsa dönemi | |
4 | Hz.İsa sonrası dönem (havariler/apostolik dönem) | |
5 | Havariler/apostolik dönemde yaşanan tartışmalar | |
6 | I-IV. yüzyılda yaşanan tartışmalar ve tartışma konuları | |
7 | I-V. yüzyılda yaşanan tartışmalar ve tartışma konuları | |
8 | Sınav | |
9 | İznik konsili, taraflar, tartışma konuları ve iznik amentüsü | |
10 | İstanbul konsili, taraflar, tartışma konuları ve İznik-İstanbul amentüsü | |
11 | Efes konsili, taraflar ve tartışma konuları ve sonuçları | |
12 | Kadıköy konsili, taraflar, tartışma konuları ve sonuçları | |
13 | Kadıköy sonrası,Hıristiyan dünyasının durumu | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yok |
Ders Kaynakları | [1]Tuchle, Hıristiyanlık Tarihi, I-IV. Yüzyıl |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hz. İsanın mesajı mahiyetini tespit eder | |||||||||||
2 | Havariler (Apostolik) dönemi tartışma konularını tanır ve onları betimler | |||||||||||
3 | Havariler dönemi sonrası tartışma konuları ve ortaya çıkan yeni dini grupları tanır ve onları betimler | |||||||||||
4 | İznik konsili tartışma konuları ve credonun oluşumunu tespit eder | |||||||||||
5 | İstanbul konsili tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | |||||||||||
6 | Efes konsilini tanır ve onun tartışma konuları ve sonuçlarını saptar | |||||||||||
7 | Kadıköy konsili tanır tartışma konuları ve sonuçlarını saptar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |