Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Meşşai Felsefe FEL 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Meşşaî felsefe ekolü ve İslam dünyasında felsefe geleneğindeki yerin tanıtılıması

Dersin İçeriği

İslam dünyasında felsefe ekolleri, Meşşaîlik ve temsilcileri, Farabî, İbn Sina, İbn Rüşd, Meşşaî felsefeye yönelik eleştiriler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Meşşaî felsefe ekolü ve diğer ekollerle irtibatı hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Meşşaî felsefe ekolü ve diğer ekollerle irtibatı hakkında değerlendirme yapmak Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İslam dünyasında felsefe ekolleri
2 Meşşailik ve temsilcileri
3 Farabî
4 Farabî
5 Farabî
6 Farabî
7 İbn Sina
8 İbn Sina
9 İbn Sina
10 İbn Rüşd
11 İbn Rüşd
12 İbn Rüşd
13 Meşşaî felsefeye yönelik eleştiriler
14 Meşşaî felsefeye yönelik eleştiriler
Kaynaklar
Ders Notu

Dersin öğretim elemanının notları

Ders Kaynakları

1. Fârâbî, İdeal Devlet El-Medînetü’l-Fâzıla, Çev., Ahmet Arslan, Vadi Yayınları, 2004.

2. İbn Rüşd, Felsefe-Din İlişkileri Faslu'l-Makâl, el-Keşfan Minhâci'l-Edille, Haz., Süleyman Uludağ, Dergâh Yayınları, 2004.

3. İbn Sînâ, Kitâbu'ş-Şifâ Metafizik I-II, Çev., Ekrem Demirli ve Ömer Türker, 2004-2005.

4. İbn Rüşd, Metafizik Büyük Şerhi I-II, Çev., Muhittin Macit, Litera Yayıncılık, 2016-2017.

5. Fârâbî, Es-Siyâsetü’l-Medeniyye veya Mebâdi’ül-Mevcûdât, Çev., M. S. Aydın, A. Şener ve M. R. Ayas, Büyüyenay Yayınları, 2017.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır);
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Meşşaî felsefe ekolü ve diğer ekollerle irtibatı hakkında bilgi sahibi olmak 5 5 3 4 3 3 3 3 0 5
2 Meşşaî felsefe ekolü ve diğer ekollerle irtibatı hakkında değerlendirme yapmak 5 5 3 5 5 4 3 3 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6