Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer FEL 590 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sosyal araştırma süreçlerinde kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini uygulamalardan örnekler vererek ve uygulamalar yaptırarak doktora düzeyinde kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Felsefe metni oluşturabilecek gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak. Akıl yürütme süreçlerini değerlendirmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel Yöntemin özelliklerini tanımlar Gözlem,
2 Bilimsel Araştırma Tekniklerini uygular Gözlem,
3 Bilimsel araştırmayı analiz eder ve değerlendirir. Kısa Cevaplı Testler,
4 Bir araştırma çalışmasını kurallarına uygun yazar Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 ARAŞTIRMA SÜRECİNİN TEMEL ÖGELERİ 1. Gözlem, 2. Kuram,
2 3. Araştırmanın Konusu ve Başlığı, 4. Yapı,
3 5. Boyutlar, 6. Önermeler
4 7. Araştırmanın Problem Cümlesi, 8. Araştırmanın Amacı ve Önemi, 9. Araştırmanın Kapsamı ve Kısıtları, 10. Ön Kabuller
5 Hipotezler
6 Hipotezler
7 Hipotezler
8 Hipotezler
9 12. Araştırma Soruları, 13. Değişkenler / Göstergeler 14. Vasıflar, 15. Değerler
10 16. Araştırma Modelleri, 17. Analiz Birimi
11 18. Ana Kütle ve Örneklem
12 19. Veri Toplama Teknikleri, 20. Ölçüm Uygulaması
13 21. Veri Yapısı, 22. Veri Kalitesi, 23. İstatistikî Analizler 24. Bulgular ve Değerlendirme, 25. Sonuçlar
14 C. ARAŞTIRMA SÜRECİNDE PLANLAMA
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Bilimsel Yöntemin özelliklerini tanımlar
2 Bilimsel Araştırma Tekniklerini uygular
3 Bilimsel araştırmayı analiz eder ve değerlendirir.
4 Bir araştırma çalışmasını kurallarına uygun yazar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final 2 1 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 16 3 48
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6