Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Osmanlı Bilimi | FEL 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik Osmanlı biliminin ortaya çıkışını, gelişimini ve değişimini göstermek. |
Dersin İçeriği | Bir Osmanlı biliminden söz edilebilir mi? Osmanlı biliminin kaynakları. Klasik dönem Osmanlı bilimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik Osmanlı biliminin gelişim ve değişim serüvenini değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Klasik Osmanlı dönemi eğitim kurumlarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Osmanlı dönemi bilim kurumlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Klasik dönem bilim adamlarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik dönem Osmanlı eğitim kurumları | |
2 | Klasik dönem Osmanlı eğitim kurumları | |
3 | Klasik dönem Osmanlı bilim kurumları | |
4 | Klasik dönem Osmanlı bilim kurumları | |
5 | Klasik dönemin önemli bilim adamları | |
6 | Klasik dönemin önemli bilim adamları | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Klasik dönemin önemli bilim adamları | |
9 | Batılılaşma sürecinde Osmanlı eğitim kurumları | |
10 | Batılılaşma sürecinde Osmanlı eğitim kurumları | |
11 | Batılılaşma sürecinde Osmanlı bilim kurumları | |
12 | Batılılaşma sürecinde Osmanlı bilim kurumları | |
13 | Tartışma | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Aykut Kazancıgil: Osmanlı Bilim ve Teknoloji, Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı Yay., İstanbul, 1999. [2] Ekmeleddin İhsanoğlu: Büyük Cihattan Frenk Fodulluğuna, İletişim Yay., İstanbul, 1996. [3] Adnan Adıvar, Osmanlı Türklerinde İlim, Remzi Kitabevi. [4]Remzi Demir, Osmanlılarda Bilimsel Düşüncenin Yapısı, Epos Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik Osmanlı biliminin gelişim ve değişim serüvenini değerlendirme | ||||||||||
2 | Klasik Osmanlı dönemi eğitim kurumlarını tartışır. | ||||||||||
3 | Osmanlı dönemi bilim kurumlarını değerlendirir. | ||||||||||
4 | Klasik dönem bilim adamlarını tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 315 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |