Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Felsefe Metinleri FEL 528 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Merve Ertene

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı çağdaş felsefe metinlerinin okunması, değerlendirilmesi ve eleştirisinin yapılmasıdır.

Dersin İçeriği

Çağdaş metinleri analiz etmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı bir sunumda çağdaş felsefenin karakteristiklerinin en az beşini saymak. Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
2 Çağdaş düşünürlerin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
3 Çağdaş düşüncenin kavramlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Boşluk Doldurma Testleri,
4 Yazılı sunumda en az iki kavram arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
5 Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Boşluk Doldurma Testleri,
6 Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Husserl ve seçilmiş metin
2 Husserl ve seçilmiş metin
3 Husserl ve seçilmiş metin
4 Husserl ve seçilmiş metin
5 Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin
6 Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin
7 Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin
8 Varoluşçu felsefe ve seçilmiş metin
9 ARASINAV
10 B. Russell ve seçilmiş metin
11 B. Russell ve seçilmiş metin
12 B. Russell ve seçilmiş metin
13 20.yy.da yeni Problemler
14 20.yy.da yeni Problemler
Kaynaklar
Ders Notu

Seçilmiş filozof metinleri

Ders Kaynakları

Çağdaş felsefecilerin metinleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Yazılı bir sunumda çağdaş felsefenin karakteristiklerinin en az beşini saymak.
2 Çağdaş düşünürlerin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak.
3 Çağdaş düşüncenin kavramlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak.
4 Yazılı sunumda en az iki kavram arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları kurmak.
5 Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek.
6 Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6