Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkıyede İşgücü Piyasaları Yönetimi | CSS 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yunus Yiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye işgücü piyasasının örgütlenmesi konusunda temel bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | İşgücü Piyasası ile ilgili Kavramlar, İşgücü Piyasası Türleri, Türkiye İşgücü Piyasasının Özellikleri, Türkiyede İşgücü Piyasasını Düzenleyen İstihdam Kurumları ve Türkiyede Aktif ve Pasif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşgücü piyasası ile ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | İşgücü piyasalarına ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İşgücü piyasasındaki gelişmeleri nitel ve nicel olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İşgücü piyasasına ilişkin argümanları sözlü veya yazılı bir şekilde sunar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Devletin iş piyasasındaki rolünü ve diğer aktörlerle ilişkisini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İstihdam kurumlarını ve istihdam kurumlarının işgücü piyasasındaki rollerini ve işlevlerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | İşgücü piyasası politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşgücü Piyasası İle İlgili Kavramlar | |
2 | İşgücü Piyasası Türleri | |
3 | Devletlerin İşgücü Piyasasına Müdahale Nedenleri | |
4 | Türkiye İşgücü Piyasasının Özellikleri | |
5 | Türkiyede İşgücü Piyasasını Düzenleyen İstihdam Kurumları | |
6 | Türkiye İş Kurumu | |
7 | Özel İstihdam Büroları | |
8 | Türkiyede İstihdam Kurumlarının İşgücü Piyasasını Düzenleme İle İlgili İşlevleri | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Türkiyede Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları | |
11 | Türkiyede Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları | |
12 | Türkiyede Pasif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları | |
13 | Türkiyede Pasif İşgücü Piyasası Politikaları Uygulamaları | |
14 | Genel Bir Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | -Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma Ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşgücü piyasası ile ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar | ||||||||||
2 | İşgücü piyasalarına ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar | ||||||||||
3 | İşgücü piyasasındaki gelişmeleri nitel ve nicel olarak değerlendirir | ||||||||||
4 | İşgücü piyasasına ilişkin argümanları sözlü veya yazılı bir şekilde sunar | ||||||||||
5 | Devletin iş piyasasındaki rolünü ve diğer aktörlerle ilişkisini tahlil eder | ||||||||||
6 | İstihdam kurumlarını ve istihdam kurumlarının işgücü piyasasındaki rollerini ve işlevlerini bilir | ||||||||||
7 | İşgücü piyasası politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |