Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynaklarında Mesleki Eğitim | IKY 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Akın Özdemir |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı insan kaynaklarında mesleki eğitimin önemine vurgu yapmaktır. |
Dersin İçeriği | İnsan kaynaklarında mesleki eğitimin yeri ve önemi, mesleki eğitimin çeşitleri, mesleki eğitimin verimlilik üzerine etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan kaynaklarında mesleki eğitimin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Mesleki eğitimin verimlilik artışı üzerindeki etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Kalkınmada iş piyasalarında nitelikli işgücünün önemini ve bu çerçevede mesleki eğitimin önemini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Türkiye İş Kurumu´nun mesleki eğitimdeki rolü hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
5 | İnsana yatırım yapmanın bir ülkenin kalkınmasındaki önemini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki-teknik eğitim ve önemi | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
2 | Mesleki-teknik eğitim ve istihdam olanakları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
3 | Mesleki kabiliyet ölçümü | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
4 | Mesleki eğitim sisteminin çeşitleri | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
5 | Mesleki eğitim sisteminin çeşitleri | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
6 | Hizmet içi eğitim-oryantasyon | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
7 | Vize | |
8 | Türkiye İş Kurumu ve mesleki eğitim | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
9 | Mesleki yeniden eğitim | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
10 | Mesleki yeniden eğitim | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
11 | Engellilerin mesleki rehabilitasyonu ve işe hazırlanmaları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
12 | Engellilerin mesleki rehabilitasyonu ve işe hazırlanmaları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
13 | Dinamik ve esnek insan kaynakları eğitimi modelleri. | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
14 | Dinamik ve esnek insan kaynakları eğitimi modelleri. | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan kaynaklarında mesleki eğitimin önemini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Mesleki eğitimin verimlilik artışı üzerindeki etkilerini değerlendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Kalkınmada iş piyasalarında nitelikli işgücünün önemini ve bu çerçevede mesleki eğitimin önemini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Türkiye İş Kurumu´nun mesleki eğitimdeki rolü hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | İnsana yatırım yapmanın bir ülkenin kalkınmasındaki önemini anlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |