Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medyalararasılık I | ADE 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KELEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ALPER KELEŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Atilla KURNAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değişen teknolojik ortamda sanatlar arası geçişliliğin yerini medyalar arası geçişler almış ve bu bağlamda medyalar yeniden ele alınmaya başlanmıştır. Genişletilmiş bir medya okuryazarlığını kazandırmaya yönelik olan bu derste medya tarihi tanıtılmaktadır. Ayrıca film analizi, medya okur-yazarlığı gibi kavramlar tartışılarak incelenecektir. Derste bu alanlara ilişkin temel bilgilerin verilmesinin ardından yetilerin edinilmesi için örnek filmler üzerinde incelemeler yapılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Mağara duvar resimlerinden internete kadar tüm medyaları kapsayan medya tarihinin yanı sıra medya okur-yazarlığının önemli bir öğesi olan film analizinin nasıl yapılacağı ele alınacaktır. Ardından öğrenciler örnek filmlerin analizlerini yaparak sonuçları sunacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler medya okuryazarlığı konusunu ve ayrıntılarını anlayabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Medya bilimi ve kavramı ile ilgili olarak gerekli donanıma sahip olup, edebiyat metni ile film medyası arasındaki yapısal farklılıkları ayırt edebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Edebiyat kavramlarını farklı bir medya üzerinde tespit edip edebiyat kuramları hakkında daha somut bilgiler verebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Film medyasının ve diğer medyaların edebiyat ile bağlantısını çözümleyebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya kavramına giriş | |
2 | Medya kavramına giriş | |
3 | Yazının oluşumu ve gelişimi | |
4 | Yazının oluşumu ve gelişimi | |
5 | Matbaa makinesinin geliştirilmesi ve etkileri | |
6 | Matbaa makinesinin geliştirilmesi ve etkileri | |
7 | Kitap medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
8 | Kitap medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
9 | Gazete medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
10 | Gazete medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
11 | Telgraf ve telefon medyalarının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
12 | Film medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
13 | Film medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
14 | İnternet medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | Metzler Lexikon Medientheorie - Medienwissenschaft. Stuttgart: Metzler, 2002. Werner Faulstich: Grundwissen Medien. Münih: Fink, 1994. Andreas Böhn/Andreas Seidler: Mediengeschichte. Eine Einführung. Tübingen: Gunter Narr, 2008. KAYAOĞLU, Ersel (2009), Edebiyat Biliminde Yeni Bir Yaklaşım: Medyalararsılık, Selenge Yayınları, İstanbul. KAYAOĞLU, Ersel (2016), Edebiyat ve Film, Edebiyat Bilimi Yaklaşımıyla Film Çözümlemesine Giriş, Hiperlink Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. | X | |||||
4 | Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. | X | |||||
5 | Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler medya okuryazarlığı konusunu ve ayrıntılarını anlayabilirler. | ||||||||||
2 | Medya bilimi ve kavramı ile ilgili olarak gerekli donanıma sahip olup, edebiyat metni ile film medyası arasındaki yapısal farklılıkları ayırt edebilirler. | ||||||||||
3 | Edebiyat kavramlarını farklı bir medya üzerinde tespit edip edebiyat kuramları hakkında daha somut bilgiler verebilirler. | ||||||||||
4 | Film medyasının ve diğer medyaların edebiyat ile bağlantısını çözümleyebilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |