Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
20. Yüzyıl Kültür Çalışmaları | ADE 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı sosyal bilimlerin farklı disiplinlerine ait kuram ve yöntemleri bir araya getiren ve disiplinlerarası bir yaklaşım içinde kültüre ve insana ait her türlü olgu ve pratiği olabildiğince çok yönlü ve farklı pencerelerden incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Yirminci yüzyılda siyaset, psiko-analiz, medya, sosyoloji, tarih, edebiyat alanlarında öne çıkan kültür teorileri incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Faklı disiplinlerdeki kültür teorilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Sosyal bilimlerde kültür olgusunun önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Edebiyat ve kültür ilişkisini kurabilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Kültür kavramıyla ilgili görüş ve fikirlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Geçmişteki toplumsal gelişmelere kültür teorileri ile bağdaştırarak bilimsel açıklamalarda bulunabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sigmund Freud | |
2 | Georg Simmel | |
3 | Robert Ezra Park | |
4 | Ernst Cassirer | |
5 | Walter Benjamin | |
6 | Max Horkheimer | |
7 | Clifford Geertz | |
8 | Jacques Derrida | |
9 | Michael Foucault | |
10 | Niklas Luhmann | |
11 | Pierre Bourdieu | |
12 | Marshall D. Sahlin | |
13 | John Fiske | |
14 | Theodor W. Adorno |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Martin Ludwig Hofmann, Tobias Korta ve Sibylle Niekisch, Culture Club, Suhrkamp Taschenbuch Verlag, Frankfurt a.M. 2004 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
4 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. | X | |||||
4 | Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. | X | |||||
5 | Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Faklı disiplinlerdeki kültür teorilerini değerlendirir. | ||||||||||
2 | Sosyal bilimlerde kültür olgusunun önemini açıklar. | ||||||||||
3 | Edebiyat ve kültür ilişkisini kurabilir. | ||||||||||
4 | Kültür kavramıyla ilgili görüş ve fikirlerini açıklayabilir. | ||||||||||
5 | Geçmişteki toplumsal gelişmelere kültür teorileri ile bağdaştırarak bilimsel açıklamalarda bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |