Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
20. Yy. Alman Edebiyatında Roman | ADE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. İsmail CANDAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde kültürbilime yaklaşan edebiyatı incelemek ve küreselleşmenin etkisinde yabancı kültürleri tanımak ve tanıtmak, ortak normlar, adet - gelenekler, kültürel tanıtımları içeren insanbilimlerini edebiyat ve ürünleri vasıtasıyla tanımak, değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | 20. Yüzyıl Alman Romanı gerek biçim gerekse de içerik yönünden o dönemin toplumsal ve sosyo-kültürel yapısı bağlamında incelenecek ve çeşitli örnekler üzerinde çözümleme yolları denenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını kendi cümleleri ile ifade eder. | Anlatım, | |
2 | Dil, tarih, sosyoloji, kültür ile edebiyatın bağlantısını ve işlevlerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
3 | Edebiyat eserlerinin toplumla ilişkisini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
4 | Edebiyat akımları içerisinde kültüre yönelik bilimsel görüşleri tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Kültürün yazar ve edebi eser üzerindeki etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Edebi türlerin dokusu üzerinde çalışmalar yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Epik, lirik, ve tiyatro eserleri alanında örnekleri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Kültürel verilerin bulunduğu eserleri analiz eder, tartışır ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 20. yy. Alman Romanına Genel Bakış | |
2 | 20.yy. Alman Romanının Genel Özellikleri | |
3 | 20.yy. Alman Toplum Yapısının Romanlara Yansıması | |
4 | 20.yy. Alman Romanında Kültürel Öğeler | |
5 | Günter Grass "Beim Häuten der Zwiebel" | |
6 | Günter Grass "Beim Häuten der Zwiebel" | |
7 | Siegfried Lenz "Landesbühne" | |
8 | Siegfried Lenz "Landesbühne" | |
9 | ARASINAV | |
10 | Heinrich Böll "Gruppenbild mit Dame" | |
11 | Heinrich Böll "Gruppenbild mit Dame" | |
12 | Max Frisch "Stiller" | |
13 | Alman Roman Örneklerinin Karşılaştırılması | |
14 | Alman Roman Örneklerinin Karşılaştırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) TEKİN, Mehmet, (2009);Roman Sanatı; Ötüken Neşriyat |
Ders Kaynakları | 2) GRİMM, Reinhold (1974);Deutsche Romantheorien, Athenäum Verlag 3) BAUER, Matthias (1977);Romantheorie, J. B. Metzler 4) ZENGİN, Dursun (2011); Alman Edebiyatı, Pelikan Kitapevi, Ankara 5) RIEDEL, Werner (1996);Einführung in den Roman, Aulis Verlag Deubner &Co KG 6) AKTAŞ, Şerif (1998) Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş, Akçay Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. | X | |||||
4 | Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. | X | |||||
5 | Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını kendi cümleleri ile ifade eder. | ||||||||||
2 | Dil, tarih, sosyoloji, kültür ile edebiyatın bağlantısını ve işlevlerini açıklar. | ||||||||||
3 | Edebiyat eserlerinin toplumla ilişkisini açıklar. | ||||||||||
4 | Edebiyat akımları içerisinde kültüre yönelik bilimsel görüşleri tartışır. | ||||||||||
5 | Kültürün yazar ve edebi eser üzerindeki etkilerini değerlendirir. | ||||||||||
6 | Edebi türlerin dokusu üzerinde çalışmalar yürütür. | ||||||||||
7 | Epik, lirik, ve tiyatro eserleri alanında örnekleri inceler. | ||||||||||
8 | Kültürel verilerin bulunduğu eserleri analiz eder, tartışır ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 3 | 10 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |