Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarikçi Kalite Yönetimi | KAL 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ülkemizde de hızla gelişen lojistik sektörüne öğrencilerin dikkatini çekerek, bu konuda bilgi sahibi olmalarını sağlamak suretiyle özel sektörde iş imkânlarını değerlendirmek ve akademik çalışmalar yapmalarını teşvik etmektir. |
Dersin İçeriği | Tedarik ve tedarikçi kavramı Tedarik organizasyonu, Tedarik yapısı ve süreçleri, Tedarikçi ilişkileri yönetimi (SRM),Tedarikçi değerlendirme teknikleri, Tedarikçi kalite yönetimi sistemi, Tedarikçi koordinasyonu ve denetimi, Tedarikçi sertifika programları, Tedarikçi geliştirme politikaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tedarikçi ilişkileri yönetimini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Tedarikçi kalitesini artırma yöntemlerini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik zinciri yönetimi | |
2 | Tedarik zinciri faaliyetleri ve maliyet unsurları | |
3 | Tedarik zincirlerinde dağıtım ağı tasarımı | |
4 | Tedarik zincirlerinde dağıtım ağı tasarımı | |
5 | Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) | |
6 | Tedarikçi ilişkileri yönetimi (SRM) | |
7 | Tedarikçi kalite yönetim sistemi | |
8 | Satın alma fonksiyonu | |
9 | Satın alma türleri ve tedarik yönetimi | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Satın alma stratejileri ve satın alma süreci | |
12 | Tedarikçi seçme ve değerlendirme yöntemleri | |
13 | e-Tedarik kavramı ve özellikleri | |
14 | Tedarik zinciri yönetiminde performans değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Tedarik Zinciri Yönetimi, Turan Paksoy 2. Örnek Olay ve Uygulamalarla Tedarik Zinciri Yönetimi, Ömer Faruk Görçün |
Ders Kaynakları | 1.Richardson, R., Purchasing and Supply Chain Management, School of Engineering Technology & Management, Southern Polytechnic State University, 2002. 2. Curtis, C., Supplier Development - Supplier Relationship Management, Supply Management 2001, Institute of Supply Management, 2001. 3. de Boer, L., Labro, E., Morlacchi, P., A Review of Methods Supporting Supplier Selection, European Journal of Purchasing & Supply Management, Vol.7, No.2, 75-89, 2001. 4.Contemporary Logistics, Murphy, Paul R. ve Donald F. Wood (2008), Pearson Prentice Hall Yayınevi, 9. Baskı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | ||||||
2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | ||||||
3 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi | ||||||
4 | Tedarikçi ilişkileri yönetimini kavramak | ||||||
5 | Tedarikçi kalitesini artırma yöntemlerini kavramak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |