Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalite İyileştirme Yöntemleri | KAL 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Gerekmemekle beraber istatistik veya kaliteye ilişkin ders amış olmak dersin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ürün ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde kullanılan basit ve her türlü sorunun analizi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntemler anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Sürekli iyileştirme, iyileştirme yöntemleri (7 araç, yeni yedi araç, TRIZ, 8D ve diğer yöntemler) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite kavramını, unsurlarını ve değişkenlik ile ilişkisini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Basit kalite iyileştirme araçlarını açıklar, uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yeni ve yeni yedi aracı tanımlar, uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | GEMBA KAIZEN kavramını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | 6 Sigma, TRIZ ve 8D Yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | FMEA Analizi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | POKA-YOKE ve QFD yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite kavramı, Unsurları ve TKY | Ders Notu |
2 | KAIZEN-Basit Kalite İyileştirme Araçları | Ders Notu |
3 | KAIZEN-Yedi Araç | Ders Notu |
4 | KAIZEN-Yeni Yedi Araç | Ders Notu |
5 | GEMBA KAIZEN | Ders Notu |
6 | 6 SİGMA | Ders Notu |
7 | TRIZ | Ders Notu |
8 | 8D | Ders Notu |
9 | FMEA | Ders Notu |
10 | POKA-YOKE | Ders Notu |
11 | QFD | Ders Notu |
12 | Farklı_İyileştirme_Teknikleri_Uygulama | Ders Notu |
13 | Ödev Sunumları | |
14 | Ödev Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ABİS e yüklenecekolan ders notları |
Ders Kaynakları |
1.KAIZEN-Japonyanın Rekabetteki Başarının Anahtarı, Masaaki Imai, Çev. BRISA, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalite kavramını, unsurlarını ve değişkenlik ile ilişkisini tanımlar | ||||||
2 | Basit kalite iyileştirme araçlarını açıklar, uygular | ||||||
3 | Yeni ve yeni yedi aracı tanımlar, uygular | ||||||
4 | GEMBA KAIZEN kavramını açıklar | ||||||
5 | 6 Sigma, TRIZ ve 8D Yöntemlerini açıklar | ||||||
6 | FMEA Analizi yapar | ||||||
7 | POKA-YOKE ve QFD yöntemlerini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |