Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitkilerde Büyümeyi Etkileyen Çevresel Faktörler | BIY 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER BEYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste bahçe bitkileri ve diğer bitkilerin maksimum büyüme ve gelişmesinde önemli olan çevresel faktörlerin detaylı incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Çevresel faktörler bitkilerin büyümesi ve coğrafik dağılımını büyük ölçüde etkiler. Bu derste ışık, sıcaklık, su, nem, rüzgar, toprak, karbondioksit, oksijen, bitki besinleri ve çevre kirleticiler gibi bitkilerde büyümeyi etkileyen çevresel faktörler anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitki gelişimini etkileyen sıcaklık faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Bitki gelişimini etkileyen sıcaklık faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Bitki gelişimini etkileyen ışık faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Bitki gelişimini etkileyen ışık faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Nem ve su faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Nem ve su faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
7 | Atmosfer faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
8 | Atmosfer faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
9 | Rüzgar faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
10 | Toprak Faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
11 | Toprak Faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
12 | Toprak Faktörü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
13 | Çevre kirleticiler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
14 | Çevre kirleticiler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
15 | Ödev Sunumları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitki gelişimini etkileyen sıcaklık faktörü | |
2 | Bitki gelişimini etkileyen sıcaklık faktörü | |
3 | Bitki gelişimini etkileyen ışık faktörü | |
4 | Bitki gelişimini etkileyen ışık faktörü | |
5 | Nem ve su faktörü | |
6 | Nem ve su faktörü | |
7 | Atmosfer faktörü | |
8 | Atmosfer faktörü | |
9 | Rüzgar faktörü | |
10 | Sınav | |
11 | Toprak Faktörü | |
12 | Toprak Faktörü | |
13 | Çevre kirleticiler | |
14 | Ödev Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları ve diğer yardımcı materyaller dersten önce veya ders sırasında verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitki gelişimini etkileyen sıcaklık faktörü | ||||||
2 | Bitki gelişimini etkileyen sıcaklık faktörü | ||||||
3 | Bitki gelişimini etkileyen ışık faktörü | ||||||
4 | Bitki gelişimini etkileyen ışık faktörü | ||||||
5 | Nem ve su faktörü | ||||||
6 | Nem ve su faktörü | ||||||
7 | Atmosfer faktörü | ||||||
8 | Atmosfer faktörü | ||||||
9 | Rüzgar faktörü | ||||||
10 | Toprak Faktörü | ||||||
11 | Toprak Faktörü | ||||||
12 | Toprak Faktörü | ||||||
13 | Çevre kirleticiler | ||||||
14 | Çevre kirleticiler | ||||||
15 | Ödev Sunumları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |