Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Histolojik Preparasyon Teknikleri | BIY 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Dr.Cansu Akbulut |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Histolojik doku takibi, kesit alma, boyama.Rutin histolojik işlemlerin öğrenilmesi. Mikroskopta ipreparat inceleme ve tanıma. |
Dersin İçeriği | Preparasyon yöntemleri, Tespit çözeltileri, Tespit çözeltilerinin özellikleri, Tespit, Dokunun suyunun alınması, Saydamlaştırma ve parafine gömme, Mikrotom, Kesitler ve kesitlerin boyanması, Sitokimyasal ve histokimyasal boyama yöntemleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiksasyon-Dokunun yıkanması-Dehidratasyon kavranması | Eğitsel Oyun, Anlatım, Tartışma, | |
2 | Saydamlaştırma-Parafine gömme-Kesit hazırlama-Kesitlerin boyanması | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Sitokimyasal Boyama yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Histokimyasal boyama yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Dondurma yöntemi yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Vital inceleme yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Elektron mikroskobi yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
8 | İmmünohistokimyasal yöntemler | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
9 | Ara Sınav | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
10 | İmmünoelektron mikroskobu teknikleri | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
11 | Genel dokular için boyama | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
12 | Bağ doku boyaları | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
13 | Nörolojik boyalar | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
14 | Kan-kemik için boyama yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
15 | Işık mikroskobunda immunoişaretleme teknikleri | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiksasyon-Dokunun yıkanması-Dehidratasyon | |
2 | Saydamlaştırma-Parafine gömme-Kesit hazırlama-Kesitlerin boyanması | |
3 | Sitokimyasal Boyama | |
4 | Histokimyasal boyama | |
5 | Dondurma yöntemi | |
6 | Vital inceleme | |
7 | Elektron mikroskobi yöntemi | |
8 | İmmünohistokimyasal yöntemler | |
9 | İmmünoelektron mikroskobu teknikleri | |
10 | Genel dokular için boyama | |
11 | Bağ doku boyaları | |
12 | Nörolojik boyalar | |
13 | Kan-kemik için boyama yöntemleri | |
14 | Işık mikroskobunda immunoişaretleme teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demir, R. Histolojik Boyama Teknikleri. Palme Yayıncılık. 2001. |
Ders Kaynakları |
1)Ozban N. , Özmutlu Ö. Mikropreparasyon Yöntemleri. İ. Ü. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul, 1991. 3)Hiatt, L.J.; Gartner, L.P. Color Atlas of Histology. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fiksasyon-Dokunun yıkanması-Dehidratasyon kavranması | ||||||
2 | Saydamlaştırma-Parafine gömme-Kesit hazırlama-Kesitlerin boyanması | ||||||
3 | Sitokimyasal Boyama yöntemlerinin öğrenilmesi | ||||||
4 | Histokimyasal boyama yöntemlerinin öğrenilmesi | ||||||
5 | Dondurma yöntemi yöntemlerinin öğrenilmesi | ||||||
6 | Vital inceleme yöntemlerinin öğrenilmesi | ||||||
7 | Elektron mikroskobi yöntemlerinin öğrenilmesi | ||||||
8 | İmmünohistokimyasal yöntemler | ||||||
9 | Ara Sınav | ||||||
10 | İmmünoelektron mikroskobu teknikleri | ||||||
11 | Genel dokular için boyama | ||||||
12 | Bağ doku boyaları | ||||||
13 | Nörolojik boyalar | ||||||
14 | Kan-kemik için boyama yöntemleri | ||||||
15 | Işık mikroskobunda immunoişaretleme teknikleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |