Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sitogenetik | BIY 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sitogenetiğin temel ilkelerinin öğrenilmesi ve hücre genetiği hakkında detaylı bilgiler edinilmesi. |
Dersin İçeriği | Sitogenetikte temel kavramlar, hücre bölünmeleri, genetik kontrol, sayısal ve yapısal kromozom mutasyonları, genom analizi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sitogenetikte temel kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nukleusun yapısı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Kromatin ve tipleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mitoz bölünme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Mayoz bölünme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Mayozun genetik kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Mayozun sitolojik temel özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Mayotik mutantlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
9 | Ara Sınav | Soru-Cevap, | |
10 | Karyotip analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
11 | Sayısal kromozom değişiklikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
12 | Sayısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
13 | Yapısal kromozom değişiklikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
14 | Yapısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
15 | Genom analizi ve diploid türler arasında genomik akrabalık ilişkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sitogenetikte temel kavramlar | |
2 | Nukleusun yapısı | |
3 | Kromatin ve tipleri | |
4 | Mitoz bölünme | |
5 | Mayoz bölünme | |
6 | Mayozun genetik kontrolü | |
7 | Mayozun sitolojik temel özellikleri | |
8 | Mayotik mutantlar | |
9 | Karyotip analizi | |
10 | Sayısal kromozom değişiklikleri | |
11 | Sayısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | |
12 | Yapısal kromozom değişiklikleri | |
13 | Yapısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | |
14 | Genom analizi ve diploid türler arasında genomik akrabalık ilişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Schulz-Schaeffer, J., Cytogenetics: Plants, Animals, Humans, Springer-Verlag, New York, 1980. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sitogenetikte temel kavramlar | ||||||
2 | Nukleusun yapısı | ||||||
3 | Kromatin ve tipleri | ||||||
4 | Mitoz bölünme | ||||||
5 | Mayoz bölünme | ||||||
6 | Mayozun genetik kontrolü | ||||||
7 | Mayozun sitolojik temel özellikleri | ||||||
8 | Mayotik mutantlar | ||||||
9 | Ara Sınav | ||||||
10 | Karyotip analizi | ||||||
11 | Sayısal kromozom değişiklikleri | ||||||
12 | Sayısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | ||||||
13 | Yapısal kromozom değişiklikleri | ||||||
14 | Yapısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | ||||||
15 | Genom analizi ve diploid türler arasında genomik akrabalık ilişkileri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |