Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mikrobiyolojisi | BIY 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre kirliliğe ve atıklarına bağlı olarak çevre mikrobiyolojisinin son yıllarda çok önemli hale gelmesi konunun araştırılmasını gerekli hale getirmiştir. |
Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların beslenme tipleri. Mikroorganizmaların doğada yayılışı ve jenerasyonlarını etkileyen faktörler. Fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler. Toprak, su ve atmosferde mikroorganizmaların dağılımı. Mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla intreksiyonu. Biyokimyasal evreler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların beslenme tipleri | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Mikroorganizmaların doğada yayılışı | Anlatım, | |
3 | Mikroorganizmaların generasyonlarını etkileyen faktörler | Anlatım, | |
4 | Fiziksel faktörler | Anlatım, | |
5 | Biyolojik faktörler | Anlatım, | |
6 | Kimyasal faktörler | Anlatım, | |
7 | Toprakta mikroorganizmaların dağılımı. | Anlatım, | |
8 | Suda mikroorganizmaların dağılımı | Anlatım, | |
9 | Ara Sınav | Anlatım, | |
10 | Atmosferde mikroorganizmaların dağılımı | Anlatım, | |
11 | Mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla intreksiyonu | Anlatım, | |
12 | Biyokimyasal evreler | Anlatım, | |
13 | Biyokimyasal evreler | Anlatım, | |
14 | Biyokimyasal evreler | Anlatım, | |
15 | Biyokimyasal evreler | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların beslenme tipleri | |
2 | Mikroorganizmaların doğada yayılışı | |
3 | Mikroorganizmaların jenerasyonlarını etkileyen faktörler | |
4 | Fiziksel faktörler | |
5 | Biyolojik faktörler | |
6 | Kimyasal faktörler | |
7 | Toprakta mikroorganizmaların dağılımı | |
8 | Suda mikroorganizmaların dağılımı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Atmosferde mikroorganizmaların dağılımı | |
11 | Mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla intreksiyonu | |
12 | Biyokimyasal evreler | |
13 | Biyokimyasal evreler | |
14 | Biyokimyasal evreler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çevre Teknolojisi. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların beslenme tipleri | ||||||
2 | Mikroorganizmaların doğada yayılışı | ||||||
3 | Mikroorganizmaların generasyonlarını etkileyen faktörler | ||||||
4 | Fiziksel faktörler | ||||||
5 | Biyolojik faktörler | ||||||
6 | Kimyasal faktörler | ||||||
7 | Toprakta mikroorganizmaların dağılımı. | ||||||
8 | Suda mikroorganizmaların dağılımı | ||||||
9 | Ara Sınav | ||||||
10 | Atmosferde mikroorganizmaların dağılımı | ||||||
11 | Mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla intreksiyonu | ||||||
12 | Biyokimyasal evreler | ||||||
13 | Biyokimyasal evreler | ||||||
14 | Biyokimyasal evreler | ||||||
15 | Biyokimyasal evreler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |