Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Makro Ekonomik Teori | IKT 612 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye orta ve ileri düzeyde makro iktisat bilgisi kazandırmak; yatırım teorisi, para, Örtüşen nesil modelleri, devresel hareketler konularının derinlemesine analizini yapmak |
Dersin İçeriği | Tüketim ve yatırım, Sonsuz ufuk modelleri, Örtüşen nesiller modeli , Yeni Büyüme Teorileri, Keynezyen Konjonktür Teorileri, Ekonomik devresel hareketler, Tüketim ve Yatırım, Enflasyon ve Para Politikası |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kuramsal ve sayısal yöntemler kullanarak Solowun büyüme modelini analiz eder. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Reel işçevrimleri modelini özetler. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Ramsey, Cass, Koopmans (RCK) büyüme modellerini, uzun dönemli büyümeye ilişkin ulaştıkları temel sonuçları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Yeni büyüme teorileri ile geleneksel büyüme teorileri arsındaki farkı açık ve kesin bir biçimde belirtir | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Enflasyon ve para politikaları arasındaki ilişkiyi kapsamlı biçimde özetler. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Geleneksel Keynesyen yaklaşıma göre ekonomik dalgalanmaların nedenlerini ve sonuçlarını özetler. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Solow Büyüme Modeli | Romer, David. (1996) Bölüm 1 |
2 | Sonsuz ufuk modelleri ve örtüşen nesiller Modelleri, Ramsey-Cass-Koopmans Modeli | Romer, David. (1996) Bölüm2 Blanchard ve Fischer (1992), Bölüm 3 |
3 | Sonsuz ufuk modelleri ve örtüşen nesiller Modelleri; Diamond Modeli | Romer, David. (1996) Bölüm 2, Blanchard ve Fischer (1992), Bölüm 3 |
4 | Yeni Büyüme Teorileri (1) Araştırma ve Geliştirme Modelleri | Romer, David. (1996) Bölüm 3 |
5 | Yeni Büyüme Teorileri (2) Beşeri Sermaye Modelleri | Romer, David. (1996) Bölüm 3 |
6 | Reel İş Çevrimleri Teorisi | Romer, David. (1996) Bölüm 4, Blanchard ve Fischer (1992), Bölüm 7 |
7 | Geleneksel Kenyezyen Konjonktür Teorileri | Romer, David. (1996) Bölüm 5 |
8 | Eksik Nominal Uyumun Mikroekonomik Temelleri(1) Lucasçı modeller | Romer, David. (1996) Bölüm 6 |
9 | Eksik Nominal Uyumun Mikroekonomik Temelleri (2) Aşamalı fiyat uyumu | Romer, David. (1996) Bölüm 6 |
10 | Eksik Nominal Uyumun Mikroekonomik Temelleri (3) Yeni Keynezyen Teori | Romer, David. (1996) Bölüm 6 |
11 | Tüketim | Romer, David. (1996) Bölüm 7 |
12 | Yatırım | Romer, David. (1996) Bölüm 8 |
13 | Enflasyon ve Para politikaları | Romer, David. (1996) Bölüm 9, Blanchard ve Fischer (1992), Bölüm 11 |
14 | İşsizlik | Romer, David. (1996) Bölüm 10 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler, Öğretim Üyesi Notları |
Ders Kaynakları | Blanchard, O. J. and Fischer, S. (1992). Lectures on Macroeconomics. Cambridge, Massachusetts: MIT Press. ROMER, David (2001), Advanced Macroeconomics, 2 nd Edition, New York:Mc Graw-Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kuramsal ve sayısal yöntemler kullanarak Solowun büyüme modelini analiz eder. | ||||||||||
2 | Reel işçevrimleri modelini özetler. | ||||||||||
3 | Ramsey, Cass, Koopmans (RCK) büyüme modellerini, uzun dönemli büyümeye ilişkin ulaştıkları temel sonuçları değerlendirir. | ||||||||||
4 | Yeni büyüme teorileri ile geleneksel büyüme teorileri arsındaki farkı açık ve kesin bir biçimde belirtir | ||||||||||
5 | Enflasyon ve para politikaları arasındaki ilişkiyi kapsamlı biçimde özetler. | ||||||||||
6 | Geleneksel Keynesyen yaklaşıma göre ekonomik dalgalanmaların nedenlerini ve sonuçlarını özetler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |