Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyolojik Açıdan Yaşlanma ve Din | FDB 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULLAH İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | yoktur |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyolojik açıdan yaşlanma konusunu analiz etmek, yaşlanma süreçleri içerisinde dinin yerini anlamak, yaşlanma döneminde dinin bireylerin hayatındaki yerini tespit etmek, ilgili metinleri okumak ve değerlendirmek |
Dersin İçeriği | SOSYOLOJİK AÇIDAN YAŞLANMA, SOSYOLOJİK AÇIDAN DİN, YAŞLANMANIN TANIMI, YAŞLANMA TEORİLERİ, FARKLI AÇILARDAN YAŞLANMA, MODERN TOPLUM VE YAŞLANMA OLGUSU |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşlanmayı kavramsal olarak tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yaşlanma sürecinde dini hayatın özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Toplumsal süreçlerle yaşlanmanın ilişkisini kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Dinlerin yaşlanma konusundaki değerlendirmelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yaşlanma döneminde dini hayatın özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşlanma ve Yaşlılık, Yaşlanma Teorileri, Kültür ve Yaşlanma | |
2 | Biyolojik, Psikolojik, Sosyolojik Yaşlanma | |
3 | Dünyada ve Türkiye’de Yaşlanma Gerçeği | |
4 | Modern Toplum, Şehirleşme ve Yaşlılar | |
5 | Yaşlanma Dönemine İlişkin Algılar | |
6 | Yaşlanma Döneminde Sosyalleşme Boş Zaman Uğraşıları | |
7 | İslam Öncesi İlahi Dinlerde ve Diğer Dinlerde Yaşlanma | |
8 | Kur’an’ı Kerim ve Hadisi Şeriflerde Yaşlanma Dönemi ve Yaşlılar | |
9 | Yaş ve Din İlişkisi | |
10 | Yaşlanma Döneminde Dindarlık ve Psikolojik Hayat | |
11 | Yaşlanma Döneminde Dine Yönelim | |
12 | Yaşlanma Döneminde Dini Pratikler | |
13 | Yaşlanma Sosyalleşme, Sosyo-Dini Uygulamalar ve Boş Zaman | |
14 | Yaşlanma Dönemi ve Popüler Dini Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yaşlılık Dönemi ve Problemleri, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2007 Yaşlanma Sürecinde Dini Hayat (Sakarya İli-Merkez İlçeleri Örneği) Doktora Tezi Abdullah İnce |
Ders Kaynakları | Seyyar, Ali, Manevi Sosyal Hizmetler, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yaşlanmayı kavramsal olarak tanımlar | |||||||||
2 | Yaşlanma sürecinde dini hayatın özelliklerini bilir | |||||||||
3 | Toplumsal süreçlerle yaşlanmanın ilişkisini kurar | |||||||||
4 | Dinlerin yaşlanma konusundaki değerlendirmelerini bilir | |||||||||
5 | Yaşlanma döneminde dini hayatın özelliklerini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |