Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grekçe Dil Bilgisi | FDT 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hıristiyanlık için temel kaynak dillerden olan Klasik Grekçenin ileri düzeyde öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Klasik Grekçenin grameri klasik metinler, Eski ve Yeni Ahit´ten seçme metinler üzerinden incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik Grekçenin cümle yapısını ileri düzeyde tanımlar. | Anlatım, | |
2 | Grekçe yazılmış temel Hristiyan kaynaklarıyla ilgili akademik çalışma yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Eski ve Yeni Ahit metinlerini Grekçe aslından analiz eder. | Anlatım, | |
4 | Grekçe Eski ve Yeni Ahit metinlerini İngilizce ve Türkçe tercümeleriyle karşılaştırır. | Anlatım, | |
5 | Hristiyan literatüründe Grekçe Eski ve Yeni Ahit üzerine yapılan dilsel yorumları analiz eder. | Anlatım, | |
6 | Grekçenin Hristiyan düşüncesine etkisini örnekleriyle gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karmaşık Yapılı Cümleler | |
2 | İkinci Aorist | |
3 | Üçüncü Çekim | |
4 | Ortaçlar | |
5 | Fiilde Edilgenlik ve Çatı | |
6 | Perfekt | |
7 | Alıştırma ve Seçilmiş Metin Okumları | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Subjunktif | |
10 | Fiillerin Kullanımı | |
11 | İlave Bazı Fiiller | |
12 | Tamamlayıcı Bilgiler | |
13 | Alıştırma ve Seçilmiş Metin Okumları | |
14 | Tatışma ve Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Elements of New Testament Greek, Jeremy Duff, Cambridge University Press, 2005. [2] An Introduction to Ancient Greek, A Literary Approach, C.A.E. Luschnig, Hackett Publishing Company, Indianapolis/Cambridge, 2007. |
Ders Kaynakları | [1] Eski Yunanca Dilbilgisi ve Cümle Yapısı, Sema Sandalcı, Ceren Yayınları, Edirne. [2] Taşlıklıoğlu, Zafer (1968), Grekçe Gramer ve Syntaks IEdebeiyat Fakültesi Matbaası, İstanbul [3] Kantharos, Griechisches Unterrichtswerk, Lese- und Arbeitsbuch, Klett, Deutschland. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik Grekçenin cümle yapısını ileri düzeyde tanımlar. | |||||||||
2 | Grekçe yazılmış temel Hristiyan kaynaklarıyla ilgili akademik çalışma yapar. | |||||||||
3 | Eski ve Yeni Ahit metinlerini Grekçe aslından analiz eder. | |||||||||
4 | Grekçe Eski ve Yeni Ahit metinlerini İngilizce ve Türkçe tercümeleriyle karşılaştırır. | |||||||||
5 | Hristiyan literatüründe Grekçe Eski ve Yeni Ahit üzerine yapılan dilsel yorumları analiz eder. | |||||||||
6 | Grekçenin Hristiyan düşüncesine etkisini örnekleriyle gösterir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |