Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Sosyolojisinin Temel Problemleri | FDS 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Din sosyolojisinin temel problemlerini kavratmak ve bunların çözümüne ilişkin çalışmalara özendirmek. |
Dersin İçeriği | Din ve toplum biliminin kesiştiği noktada yer alan din sosyolojisinin bazı önemli problemleri vardır. Bunların kavranması ve çözüm yollarının aranması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din sosyolojinin temel problemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Din sosyolojinin problemlerini tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Özel din sosyolojisi anlayışını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Genel din sosyolojisi anlayışını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İslami sosyolojinin imkanını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Hıristiyanlık sosyolojisinin imkanını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Din sosyolojinin problemlerinin çözme yollarını düşünür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Din sosyolojisinin temel problemleri nelerdir? | |
2 | Din ve toplum ilişkilerinin sosyolojik analizi. | |
3 | Din ve toplumun temel karakteristik özellikleri. | |
4 | Din sosyolojisinin temel problem alanları. | |
5 | Din, normatif bir disiplin alanıyken din sosyolojisi, deskriptif bir bilimdir. | |
6 | Din sosyolojisinin metodolojisi | |
7 | Özel ve genel din sosyolojisi tartışmaları. | |
8 | Özel din sosyolojisi mümkün mü? Örneğin, İslami ya da Budist sosyoloji mümkün mü? | |
9 | İslam ve din sosyolojisi. | |
10 | Din sosyolojisinin İslami referansları. | |
11 | Hristiyanlık ve diğer büyük dinlerin din sosyolojisi referansları. | |
12 | Sosyal çözülme ve din. | |
13 | Sosyal değişme ve din. | |
14 | Sosyal gelişme ve din. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Günay, Ü. (2005) Din Sosyolojisi, İstanbul: İnsan Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Din sosyolojinin temel problemlerini öğrenir. | |||||||||
2 | Din sosyolojinin problemlerini tahlil eder. | |||||||||
3 | Özel din sosyolojisi anlayışını öğrenir. | |||||||||
4 | Genel din sosyolojisi anlayışını öğrenir. | |||||||||
5 | İslami sosyolojinin imkanını tartışır. | |||||||||
6 | Hıristiyanlık sosyolojisinin imkanını tartışır. | |||||||||
7 | Din sosyolojinin problemlerinin çözme yollarını düşünür. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |