Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Eğitiminde Program Geliştirme | FDE 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Din eğitimi alanında farklı program geliştirme ve değerlendirme modelleri hakkında bilgi, anlama ve değerlendirme yetilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Genel program geliştirme modelleri ve eleştirisi, okullarda din eğitiminde program geliştirme, din eğitiminde program değerlendirme uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Program geliştirme ile ilgili kazanılan bilgi ve becerileri din eğitimi alanında program geliştirme alanına uygular | Problem Çözme, Anlatım, | |
3 | Farklı ülkelerde uygulanan din eğitimi programlarını eleştirel olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Konulara göre din dersi programlarını organize eder | Tartışma, | |
5 | Farklı ülke din dersi programlarını karşılatıştırır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Din dersi kitaplarını programla ilişkilendirir | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program geliştirmeye giriş | |
2 | Program geliştirmede temel kavramlar | |
3 | Program geliştirmede Tyler modeli | |
4 | Tyler modeli eleştirisi | |
5 | Program geliştirmede yeni yaklaşımlar | |
6 | Din eğitiminde program geliştirme | |
7 | Din eğitiminde program değerlendirme ilkeleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Türkiyede yeni ilk ve ortaöğretim din dersi programlarının değerlendirilmesi | |
10 | Türkiyede yeni ilk ve ortaöğretim din dersi programlarının değerlendirilmesi | |
11 | Din dersi kitaplarının program açısından analizi | |
12 | Din dersinde seçilen bazı konuların program açısından değerlendirilmesi | |
13 | Bazı batı ülkelerinde din eğitiminde program geliştirme modelleri | |
14 | Bazı batı ülkelerinde din eğitimi program örnekleri değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sowell, E., Curriculum, An Integrative Introduction, New Jersey, Prentice Hall, 1996. |
Ders Kaynakları | [2] Cebeci, S., Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara, Akçağ Yayınları, 2005. [3] Kaymakcan, R., Yeni ortaöğretim DKAB Öğretimi Programı Değerlendirmesi, İstanbul, Sabancı Üniversitesi Eğitim reformu Girişimi, Myra, 2007. [4] Köse, A. & T. Küçükcan, Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Devlet İlişkisi, İstanbul, İSAm Yayınları, 2008. [5] Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Meteksan, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | ||||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlar | |||||||||
2 | Program geliştirme ile ilgili kazanılan bilgi ve becerileri din eğitimi alanında program geliştirme alanına uygular | |||||||||
3 | Farklı ülkelerde uygulanan din eğitimi programlarını eleştirel olarak değerlendirir | |||||||||
4 | Konulara göre din dersi programlarını organize eder | |||||||||
5 | Farklı ülke din dersi programlarını karşılatıştırır | |||||||||
6 | Din dersi kitaplarını programla ilişkilendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |