Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Eğitimi Biliminin Temel Meseleleri FDE 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Din Eğitimi Biliminin temel konularının bilimsel araştırmada temel oluşturacak şekilde öğrenilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Din eğitimi biliminin amacı, önemi, görevleri, din eğitiminin temelleri, din eğitiminin problemleri, din eğitimi alanları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını amaçlarını ve görevlerini açıklar Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım,
3 Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
5 Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil edebilir Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
6 Din Eğitimi Bilimi alanındaki yeni gelişmeleri değerlendirir Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din eğitimi biliminin amacı, önemi, görevleri
2 Din eğitiminde metot ve ilkeler
3 Din eğitiminin sosyal temelleri
4 Din eğitiminin psikolojik temelleri
5 Din eğitiminin kültürel temelleri
6 Din eğitiminin tarihi temelleri
7 Din eğitiminin felsefi temelleri
8 Ara sınav
9 Din eğitimin biliminde farklı yaklaşımlar
10 Din eğitiminde çocuk merkezli yaklaşım
11 Din eğitiminde gelenekçi yaklaşım
12 Din eğitiminde nakil merkezli yaklaşım
13 Din eğitiminde yeni gelişmeler
14 Din eğitiminde yeni gelişmeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Suat CEBECİ, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2005
Beyza BİLGİN, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara
Cemal TOSUN, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem-A yayıncılık, Ankara, 2001
Beyza BİLGİN-M. Selçuk, Din Öğretimi Özel Yöntemleri, Ankara, 1991
Abdurrahman DODURGALI, Din Eğitiminde İlkeler ve Yöntemler,

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını amaçlarını ve görevlerini açıklar
2 Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir
3 Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar
4 Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar
5 Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil edebilir
6 Din Eğitimi Bilimi alanındaki yeni gelişmeleri değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6