Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Eğitimi Biliminin Temel Meseleleri | FDE 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Din Eğitimi Biliminin temel konularının bilimsel araştırmada temel oluşturacak şekilde öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Din eğitimi biliminin amacı, önemi, görevleri, din eğitiminin temelleri, din eğitiminin problemleri, din eğitimi alanları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını amaçlarını ve görevlerini açıklar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil edebilir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Din Eğitimi Bilimi alanındaki yeni gelişmeleri değerlendirir | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din eğitimi biliminin amacı, önemi, görevleri | |
2 | Din eğitiminde metot ve ilkeler | |
3 | Din eğitiminin sosyal temelleri | |
4 | Din eğitiminin psikolojik temelleri | |
5 | Din eğitiminin kültürel temelleri | |
6 | Din eğitiminin tarihi temelleri | |
7 | Din eğitiminin felsefi temelleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Din eğitimin biliminde farklı yaklaşımlar | |
10 | Din eğitiminde çocuk merkezli yaklaşım | |
11 | Din eğitiminde gelenekçi yaklaşım | |
12 | Din eğitiminde nakil merkezli yaklaşım | |
13 | Din eğitiminde yeni gelişmeler | |
14 | Din eğitiminde yeni gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Suat CEBECİ, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını amaçlarını ve görevlerini açıklar | |||||||||
2 | Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir | |||||||||
3 | Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar | |||||||||
4 | Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar | |||||||||
5 | Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil edebilir | |||||||||
6 | Din Eğitimi Bilimi alanındaki yeni gelişmeleri değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |