Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakınçağda Orta Asya ve Kafkasya | TAR 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | -- |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yakınçağ döneminde Kafkasyanın ve Orta Asyanın durumunu öğrenme |
Dersin İçeriği | Yakınçağ döneminde Kafkasya ve Orta Asyadaki gelişmeler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1)Kafkasyanın jeopolitik konumu ve stratejik önemini kavrayabilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 2)Osmanlı Devletinin Kafkasya siyasetini analiz edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | 3)Rusyanın Kafkasyaya yönelik hedeflerini değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | 4)Orta Asyada hanlık yönetiminden emirlik yönetimine geçiş sürecini analiz edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | 5)Rusyanın Orta Asyaya yönelmesinin nedenlerini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | 6)Orta Asyada İngiltere ile Rusyanın rekabetini değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kafkasyanın jeopolitik konumu ve stratejik önemi | [1] Sayfa 247-260 |
2 | Osmanlı Devletinin Kafkasya politikası | [2] Sayfa 5-52 |
3 | Rusyanın Kafkasyaya Yönelmesi | [3] Sayfa 1-64 |
4 | Kafkasya Ötesindeki Gelişmeler | [3] Sayfa 201-209 |
5 | Azerbaycan Hanlıkları | [4] Sayfa 5-64 |
6 | Azerbaycan Hanlıklarının Rusya tarafından işgali | [4] Sayfa 67-122 |
7 | Kuzey Kafkasyadaki gelişmeler ve Müridizm Hareketi | [1] Sayfa 135-150 |
8 | Kafkasyadan Anadoluya göçler | [5] Sayfa 17-76 |
9 | ARASINAV | |
10 | Türkistan Hanlıkları | [6] Sayfa 557-560 |
11 | Buhara, Hive ve Hokanddaki siyasi gelişmeler | [6] Sayfa 560-575 |
12 | Orta Asyadaki hanlıkların iktisadi, kültürel ve sosyal durumları | [6] Sayfa 575-586 |
13 | Rusyanın Orta Asyayı işgali | [7] Sayfa 63-135 |
14 | Orta Asyada İngiliz-Rus Rekabeti | [8] Sayfa 35-102 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Kafkas Dosyası, Tarih ve Tabiat Vakfı, İstanbul, 2006. 2- Cemal Gökçe, Kafkasya ve Osmanlı İmparatorluğunun Kafkasya Siyaseti, İstanbul: Şamil Eğitim ve Kültür Vakfı, 1979. 3- John F. Baddeley, Rusya´nın Kafkasya´yı istilası ve Şeyh Şamil, İstanbul: Kayıhan Yayınevi, 1995. 4- Mehmet Ali Çakmak, Hanlıklar Devrinde Azerbaycan-Türkiye münasebetleri (1723-1829), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, 1996. 5- Hayati Bice, Kafkasya´dan Anadoluya Göçler, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı, 1991 6- Mehmet Alpargu, Türkistan Hanlıkları, Türkler, c: VIII, ss. 557-605. 7- Baymirza Hayit, Türkistan Devletlerinin Milli Mücadeleleri Tarihi, Ankara: TTK Yayınları, 1995. 8- Mehmet Saray, The Russian, British, Chinese and Ottoman rivalry in Turkestan : four studies on the history of Central Asia, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 2003. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1)Kafkasyanın jeopolitik konumu ve stratejik önemini kavrayabilme | ||||||||||
2 | 2)Osmanlı Devletinin Kafkasya siyasetini analiz edebilme | ||||||||||
3 | 3)Rusyanın Kafkasyaya yönelik hedeflerini değerlendirebilme | ||||||||||
4 | 4)Orta Asyada hanlık yönetiminden emirlik yönetimine geçiş sürecini analiz edebilme | ||||||||||
5 | 5)Rusyanın Orta Asyaya yönelmesinin nedenlerini kavrayabilme | ||||||||||
6 | 6)Orta Asyada İngiltere ile Rusyanın rekabetini değerlendirebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |