Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mezhepler Tarihinde Klasik Metinler | IMT 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED MÜCAHİD DÜNDAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED MÜCAHİD DÜNDAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslâm Mezhepleri, Kelâm Tarihi ve Mezhebî Monografi klasiklerinden seçme metinlerin okunması, eserlerin üslup ve metotlarına dair doktora seviyesinde bilgi sahibi olmak, alanın temel eserlerinin metin inceleme ve değerlendirmeleri. |
Dersin İçeriği | Mezhepler Tarihi (Makâlât-Fırak) eserlerinden seçme metinlerin okunması ve tartışılması, Mezhebî Monografi Metinlerinden seçmeler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlk Makalat-Fırak eserlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İlk Makalat-Fırak metinlerinin dilini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mezhepler Tarihi metinlerini birbirleriyle karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mezhepler hakkındaki farklı anlatımları değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Mezhebi monografi metinlerini okuyabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Mezhepler tarihi kaynaklarının tutarlılığını değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eş?arî?nin Makâlat?ından seçme metinlerin okunması ve değerlendirilmesi | |
2 | Bağdâdî?nin el-Fark adlı eserinden seçme metinlerin okunması ve değerlendirilmesi. | |
3 | Şehristânî?den örnek metinler. | |
4 | Şiî Fırkalara dair seçme metinler: Nevbahtî-Kummî. | |
5 | Mekhûl en-Nesefî, İsferâyînî ve Malatî?den seçme metinler. | |
6 | Mu?tezilî Müelliflerden seçme metinler: Nâşî el-Ekber, İbnü?l-Murtazâ-Ka?bî. | |
7 | Mu?tezilî Müelliflerden seçme metinler: Hayyât ve İbnü?l-Murtazâ | |
8 | İbn Hazm?ın el-Fasl isimli eserinden seçme metinlerin okunması ve değerlendirilmesi. | |
9 | Siyâsî ihtilâflarla ilgili seçme metinler: Câhız ve İbn Kuteybe?den örnekler. | |
10 | Cehmiyye Reddiyelerinden seçmeler. | |
11 | İlk Hâricî Metinlerden Sîretü Sâlim b. Zekvân?dan örnek metinler. | |
12 | Bir Hâricî Akâidi: Amr b. Cümey? ve Akîdetü?t-Tevhîd adlı eseri. | |
13 | Cehmiyye Reddiyelerinden seçmeler. | |
14 | Siyâsî bir Şîa ve Kaderiyye Reddiyesi: İbn Teymiyye?nin Minhâcü?s-Sünne adlı eserinden örnek metinler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Klâsik Makâlât-Fırak Eserlerinden seçme metinler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | İlk Makalat-Fırak eserlerini tanır. | |
2 | İlk Makalat-Fırak metinlerinin dilini tanır. | |
3 | Mezhepler Tarihi metinlerini birbirleriyle karşılaştırabilir. | |
4 | Mezhepler hakkındaki farklı anlatımları değerlendirebilir. | |
5 | Mezhebi monografi metinlerini okuyabilir. | |
6 | Mezhepler tarihi kaynaklarının tutarlılığını değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |