Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Metin Analizi HAD 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULLAH AYDINLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hadis metinleri hakkında bilgi sahibi olmak, metinleri değerlendirme kabiliyeti kazandırmak.
Dersin İçeriği Hadis metinleri hakkında bilgi verilecek metin analiz yöntemleri ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hadis metinlerini tahlil eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Hadis metinlerini yorumlama yöntemlerini mukayese eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Klasik ve modern metin yorumlama yöntemlerini karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Farklı metin analiz yöntemlerini hadis metinlerine uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Önemli hadis yorumcularını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Modern yaklaşımların hadis yorumuna etkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Metin hakkında genel giriş
2 Metin çeşitleri
3 Metinler üzerindeki değişiklikler
4 Hadis metinlerini analiz metotları
5 Örnek metinler
6 Örnek metinler
7 Örnek metinler
8 ARA SINAV
9 Hadis metinlerini yorum metotları
10 Örnek metinler
11 Örnek metinler
12 Örnek metinler
13 Örnek metinler
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Mahmud esSubki, elMenhelül azbil mevrud, Kahire 1351.
2. Bedruddin elAyni, Umdetül kari, Kahire 1972.
3. Keşmiri, Feyzul bari, Beyrut ty.
4. İbn Hacer, Fethul bari, Kahire ty.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Hadis metinlerini tahlil eder.
2 Hadis metinlerini yorumlama yöntemlerini mukayese eder.
3 Klasik ve modern metin yorumlama yöntemlerini karşılaştırır.
4 Farklı metin analiz yöntemlerini hadis metinlerine uygular.
5 Önemli hadis yorumcularını tanır.
6 Modern yaklaşımların hadis yorumuna etkisini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6