Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesnevı Şerhi TIB 635 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Büşra Çakmaktaş-Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Mete

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin temel amacını Mevlana'nın eseri Mesnevi'nin (VI Cilt) analizi oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Mesnevi'nin konuları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mevlana ve Mesnevi ile ilgili unsurları anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Mesnevi´nin Tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Mesnevi´deki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Mesnevi´deki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Mesnevi yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Mesnevi´nin tasavvufa katkısını değerlendirir. Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Mevlana?nın Hayatı Eserleri
3 Mesnevi?nin Tanıtımı
4 Mesnevi?den Seçmeler-I
5 Mesnevi?den Seçmeler -II
6 Mesnevi?den Seçmeler -II
7 Mesnevi?den Seçmeler -IV
8 Ara Sınav
9 Mesnevi?den Seçmeler -V
10 Mesnevi?den Seçmeler -VI
11 Mesnevi?den Seçmeler -VII
12 Mesnevi?den Seçmeler -VIII
13 Mesnevi?den Seçmeler -IX
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Mevlana, Konularına Göre Mesnevi Tercümesi, (hzl. Ş. Can), Ötüken Neşriyat, İstanbul 2009.

Ders Kaynakları

[1] Mevlana Celaleddin-i Rumi, Mesnevi-i Şerif şerhi. (terceme ve şerh Ahmed Avni Konuk, Yay. haz. S. Eraydın, M. Tahralı) Gelenek Yayıncılık, İstanbul 2004.
[2] Diyanet İslam Ansiklopedisi, ilgili maddeler.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Mevlana ve Mesnevi ile ilgili unsurları anlatır.
2 Mesnevi´nin Tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar.
3 Mesnevi´deki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar.
4 Mesnevi´deki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır.
5 Mesnevi yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler.
6 Mesnevi´nin tasavvufa katkısını değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6