Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | TDE 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmanın yöntem ve tekniklerini öğreterek akademik çalışma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırma yaparken tespit, tasnif, tahlil, terkip ve takdir süreçlerinin öğretilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Knows the methods and techniques of a scientific research. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Can identify a problem for a scientific research. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Will be able to determine the importance, limits and hypothesis of the research subject. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Can choose the right method, model and sample for research. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Can collect, process and interpret research data. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Gains sufficient academic equipment to write an article. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntem ve tekniklerine toplu bakış. | |
2 | Bilimsel araştırma yöntemlerindeki temel kavramların öğrenilmesi. | |
3 | Bilimsel araştırma yöntemlerindeki ilkelerin ve yaklaşımların öğrenilmesi. | |
4 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve sınırlandırılması. | |
5 | Problem ve hipotezin belirlenmesi. | |
6 | Literatür taramasının yapılması. | |
7 | Araştırmanın yöntemi ve modelinin belirlenmesi. | |
8 | Giriş kısmının yazılması. | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Gelişme bölümünün yazılması. | |
11 | Verilerin sınıflandırılması ve araştırma bulgularının yorumlanması. | |
12 | Problemin çözümlenmesi. | |
13 | Araştırmanın sonuç kısmının yazılması. | |
14 | Örnek makale yazımı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı (Ed. Doğan Kökdemir, Kürşad Demirutku, Okan Cem Çırakoğlu, Güler Işın, Bahar Muratoğlu, Zuhal Yeniçeri), Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuvarı. Selçuk Çıkla, Dil ve Edebiyat Araştırmalarında Ahlak ve Yöntem, Akçağ Yayınları. Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?, Can Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Knows the methods and techniques of a scientific research. | ||||||||||||||
2 | Can identify a problem for a scientific research. | ||||||||||||||
3 | Will be able to determine the importance, limits and hypothesis of the research subject. | ||||||||||||||
4 | Can choose the right method, model and sample for research. | ||||||||||||||
5 | Can collect, process and interpret research data. | ||||||||||||||
6 | Gains sufficient academic equipment to write an article. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |