Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Roman Çözümlemeleri | TED 658 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA YÖNTEMLERİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anlatı türlerini tanımak ve roman metinlerini çözümleyebilmek |
Dersin İçeriği | Roman kavramı ve roman terimleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Romanın tanımını ve tarihsel gelişimini öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Romanın Türk edebiyatındaki seyri hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Romanın gelişiminde ortaya çıkan dönem ve akımları bilir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Roman inceleme metodolojisini uygulayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Roman kavramı ve roman terimlerinin açıklanması. | |
2 | Batıda roman türünün gelişimi | |
3 | Roman sanatının Tanzimat’tan sonraki seyri, geçirdiği evreler, geleneksel tarzdan ayrılan yönleri, dönemlere göre edindiği kazanımlar. | |
4 | Roman türünün gelişiminde ortaya çıkan dönemlerin ve akımların açıklanıp örneklendirilmesi. (Klâsik Dönem) | |
5 | Roman türünün gelişiminde ortaya çıkan dönemlerin ve akımların açıklanıp örneklendirilmesi. (Modern Dönem) | |
6 | Roman türünün gelişiminde ortaya çıkan dönemlerin ve akımların açıklanıp örneklendirilmesi. (Post-modern Dönem) | |
7 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Konu) | |
8 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Zaman, mekân) | |
9 | Ara sınav | |
10 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Olay örgüsü) | |
11 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Roman kişileri) | |
12 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Anlatıcı ve bakış açısı) | |
13 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (Dil ve üslûp) | |
14 | Roman metinlerinin çözümlenmesinde izlenecek yollar: Roman inceleme metodolojisi. (İçerik düzlemi) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Roman Özel Sayısı, Türk Dili, Ankara 1964, TDK Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | ||||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Romanın tanımını ve tarihsel gelişimini öğrenir. | ||||||||||||||
2 | Romanın Türk edebiyatındaki seyri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
3 | Romanın gelişiminde ortaya çıkan dönem ve akımları bilir. | ||||||||||||||
4 | Roman inceleme metodolojisini uygulayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |