Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Klasik Türk Şiiri | TED 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OZAN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Arzu Yıldırım, Arş. Gör. Bedriye Gülay Açar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Divan şiirinde birbirine yakın duran şairleri yüzyıllara göre eşleştirerek yazmış oldukları şiirleri mukayeseli olarak okutmak. |
Dersin İçeriği | Kaşılaştırmalı edebiyat ve özelde karşılaştırmalı şiir tekniklerini; Klasik edebiyattaki belli başlı edebî akımları, üslupları ve bunların özelliklerini; aynı veya farklı dönemlerde yazılmış şiir örneklerinin benzer veya farklı yönlerini metin örneklerinden hareketle göstermek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Divan şiiri metinlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Mukayeseli şiir tekniğini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Mukayeseli şiir tekniğini metinlere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Birbirine yakın duran şairleri yüzyıllara göre eşleştirerek metinlerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Mukayeseli şiir bilgisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Mukayeseli şiir ile ilgili hüküm verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mukayeseli şiir tekniği. | |
2 | Mahallileşme akımı şairleri ve ele aldıkları ortak konular. | |
3 | Âşık Paşa-Ahmed Paşa. | |
4 | Necâtî-Bâkî. | |
5 | Sebk-i Hindî şairleri ve ele aldıkları konular. | |
6 | Hayâlî Bey-Neşâtî. | |
7 | Edebiyatımızda İstanbul üzerine yazılmış şiirler. | |
8 | Hikemî şairler ve ele aldıkları ortak konular. | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Nâbî-Koca Râgıb Paşa. | |
11 | Nâilî-Şeyh Gâlib. | |
12 | Nâbî´nin Hayriyye’si ve Sümbülzâde Vehbî’nin Lütfiyye’si. | |
13 | Bağdatlı Rûhî-ZiyâPaşa. | |
14 | Tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım, c. I-II, Akçağ yay. Ankara 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | X | |||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Divan şiiri metinlerini sıralar. | ||||||||||||||
2 | Mukayeseli şiir tekniğini anlatır. | ||||||||||||||
3 | Mukayeseli şiir tekniğini metinlere uygular. | ||||||||||||||
4 | Birbirine yakın duran şairleri yüzyıllara göre eşleştirerek metinlerini karşılaştırır. | ||||||||||||||
5 | Mukayeseli şiir bilgisini geliştirir. | ||||||||||||||
6 | Mukayeseli şiir ile ilgili hüküm verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 165 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |