Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalite Yönetim Sistemleri | CEK 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin Kalite kavramını bütün içeriği ile birlikte, Toplam Kalite Yönetiminin ilkelerini, Kalite Sistemlerini ve tüm Kalite Belgelerini uygulamaları ile öğrenmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam Kalite Yönetimi ve kalite sistem belgeleri ile ilgili genel bilgileri güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kalite Sistem Belgelerinin her biri ISO 9001,ISO 14001,ISO 18001hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir, | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standardizasyonu yükseltmeyi öğrenir | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardını diğer kalite belgeleriyle birlikte önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite kavramı, Kaliteyi oluşturan temel faktörler, Kalite Öncüleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 1 |
2 | Japon İşletme Yönetimi, Japon kalite Kontrol Sisteminin özellikleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 2 |
3 | Toplam kalite Yönetiminin Temel İlkeleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 3 |
4 | Kalite Maliyetleri, Kalite maliyetlerinin sınıflandırması, kalite maliyet türleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 4 |
5 | Kalite Çemberleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 5 |
6 | Sorun çözme teknikleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 6 |
7 | Kalite Eğitimi | Özkan, Y.(2008), Bölüm 8 |
8 | Kalite Sisteminin kurulması | Özkan, Y.(2008), Bölüm 9 |
9 | Vize sınavı | |
10 | Standardizasyon ve Kalite | Özkan, Y.(2008), Bölüm 7 |
11 | ISO 9001 Kalite Yönetim sistemi | Özkan, Y.(2008), Bölüm 1 |
12 | ISO 14001 Çevre Kalite Yönetim sistemi | TS-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı |
13 | ISO 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetimi - OHSAS | OHSAS 18001 İs Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı |
14 | SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı | Özkan, Y.(2008) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özkan, Yılmaz (2006) Toplam Kalite, Sakarya Kitapevi, Sakarya |
Ders Kaynakları | 1.TS-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standardı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar | |||||||||
2 | Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir | |||||||||
3 | Kalite Sistem Belgelerinin her biri ISO 9001,ISO 14001,ISO 18001hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||
4 | Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir, | |||||||||
5 | Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür | |||||||||
6 | Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standardizasyonu yükseltmeyi öğrenir | |||||||||
7 | SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardını diğer kalite belgeleriyle birlikte önemini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |