Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Kalite Arayışları EYD 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Gözde Sezen Gültekin
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, kalite kavramı ve eğitime etkisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş, toplam kalite yönetimi, formal liderliğin okuldaki ilkeleri, sosyal bağlamda başarı, demokratik eğitim, eğitimde fırsat eşitliği, eğitimde akreditasyon, okullarda kalite uygulamaları, eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar, etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplam Kalite Yönetimi kavramını Söyleme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Demokratik Eğitim ve Eğitimde Fırsat Eşitliği kavramlarını tartışma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Okullarda Kalite Uygulamalarının farkında olma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Eğitimde Akreditasyon ve Sosyal Bağlamda Başarı kavramlarını açıklama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımları Karşılaştırma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Okullarda kalite uygulamalarını örnekleme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etkili Okul ve Üretken Okul Kavramlarına Giriş
2 Toplam Kalite Yönetimi
3 Formal Liderliğin Okuldaki İlkeleri
4 Sosyal Bağlamda Başarı
5 Demokratik Eğitim
6 Eğitimde Fırsat Eşitliği
7 Eğitimde Akreditasyon
8 Okullarda Kalite Uygulamaları
9 Okul modelleri ve Kalite
10 Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
11 Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
12 Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
13 Etkili Okul ve Üretken Okul Kavramları
14 Sonuç ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları BALCI, Ali. Etkili Okul. Ankara: Yavuz Dağıtım, 1993

OWENS, Robert G. Organizational Behavior in Education.1994.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X
4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. X
13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. X
14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. X
15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Toplam Kalite Yönetimi kavramını Söyleme
2 Demokratik Eğitim ve Eğitimde Fırsat Eşitliği kavramlarını tartışma
3 Okullarda Kalite Uygulamalarının farkında olma
4 Eğitimde Akreditasyon ve Sosyal Bağlamda Başarı kavramlarını açıklama
5 Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımları Karşılaştırma
6 Okullarda kalite uygulamalarını örnekleme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6