Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alternatif Okul Sistemleri | EYD 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET BAKİ MİNAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET BAKİ MİNAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geleneksel okullara yapılan eleştiriler, eğitimcileri yeni ve alternatif uygulamalara yöneltmiştir. Ders kapsamında, bu alternatif uygulamalar anlatılacak ve alternatif eğitim sistemleri hakkında farkındalık sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Türk Eğitim Sistemi, Avrupadaki Bazı Eğitim Sistemleri, Ev Okulları, Montessori Okulları, Waldorf Okulları, Charter Okulları, Mıknatıs Okulları ve Paideia Okulları, Küçük Okullar, Sanal Okullar, Summer Hill Okulları, Sudbury Vadisi Okulları, Cyber Okulları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Eğitim Sistemi Hakkında Temel Bilgileri Özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Avrupadaki Bazı Eğitim Sistemlerini Örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Ev Okulları, Montessori Okulları ve Waldorf Okullarının Ortak ve Farklı Yönlerini Karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Charter Okulları, Mıknatıs Okulları ve Paideia Okullarının Okullarının Ortak ve Farklı Yönlerini Karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Summer Hill Okulları, Sudbury Vadisi Okulları ve Cyber Okullarının Ortak ve Farklı Yönlerini Karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Alternatif Okul Sistemlerini Karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Eğitim Sistemi | |
2 | Türk Eğitim Sistemi | |
3 | Avrupadaki Bazı Eğitim Sistemleri | |
4 | Avrupadaki Bazı Eğitim Sistemleri | |
5 | Ev Okulları | |
6 | Montessori Okulları | |
7 | Waldorf Okulları | |
8 | Charter Okulları | |
9 | Mıknatıs Okulları ve Paideia Okulları | |
10 | Küçük Okullar | |
11 | Sanal Okullar | |
12 | Summer Hill Okulları | |
13 | Sudbury Vadisi Okulları | |
14 | Cyber Okulları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aydın, İ(2006). Alternatif Okullar. Ankara: Pegem-A Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | X | |||||
14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | ||||||
15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Eğitim Sistemi Hakkında Temel Bilgileri Özetler | |||||||||||||||
2 | Avrupadaki Bazı Eğitim Sistemlerini Örnekler | |||||||||||||||
3 | Ev Okulları, Montessori Okulları ve Waldorf Okullarının Ortak ve Farklı Yönlerini Karşılaştırır | |||||||||||||||
4 | Charter Okulları, Mıknatıs Okulları ve Paideia Okullarının Okullarının Ortak ve Farklı Yönlerini Karşılaştırır | |||||||||||||||
5 | Summer Hill Okulları, Sudbury Vadisi Okulları ve Cyber Okullarının Ortak ve Farklı Yönlerini Karşılaştırır | |||||||||||||||
6 | Alternatif Okul Sistemlerini Karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |