Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmen Performans Yönetimi | EYD 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Performans değerlendirme kavramını, yöntem ve tekniklerini bilir. |
Dersin İçeriği | Performans, performans değerlendirme, performans yönetimi kavramları, Öğretmen performansının yönetimi, Öğretmen performansının geliştirilmesi, Öğretmen performansının geliştirilmesi, Türkiyede öğretmen değerlendirilmesinin yasal dayanakları ve öğretmen değerlendirme, Performans değerlendirmede Karşılaştırma, derecelendirme ve kritik olaylar yöntemleri, Performans değerlendirmede kullanılan yöntemler, Performans değerlendirme hataları, Performans değerlendirme sonuçlarının kullanılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Performans, performans değerlendirme, performans yönetimi kavramlarını söyleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğretmen performansının yönetim sürecini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Performans yönetimi modeli önerme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Performans değerlendirmede yapılan hataları önlemeye yönelik önlemleri tartışabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Öğretmen performansının artırmak için öğretmen geliştirmeye yapılabilecek çalışmalara örnekler sunma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Performans değerlendirme sonuçlarının kullanılmasına yönelik önerilerde bulunma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Performans, performans değerlendirme, performans yönetimi kavramları | |
2 | Öğretmen performansının yönetimi | |
3 | Öğretmen performansının yönetimi | |
4 | Öğretmen performansının geliştirilmesi | |
5 | Öğretmen performansının geliştirilmesi | |
6 | Türkiyede öğretmen değerlendirilmesinin yasal dayanakları ve öğretmen değerlendirme | |
7 | Performans değerlendirmede Karşılaştırma, derecelendirme ve kritik olaylar yöntemleri | |
8 | Performans değerlendirmede deneme yöntemi ve amaçlara göre yönetim | |
9 | Performans değerlendirmede 360 derece çoklu değerlendirme | |
10 | Performans değerlendirmede sanatsal, klinik ve öğretimsel denetim | |
11 | Performans değerlendirmede formatif ve summatif değerlendirme ve mikro öğretim | |
12 | Öğretmen Performans Değerlendirmesinde Sınıf İçi Gözlem Teknikleri | |
13 | Performans değerlendirme hataları | |
14 | Performans değerlendirme sonuçlarının kullanılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aydın,İ. (2005). Öğretimin Denetimi. Ankara:PEGEM A Yayıncılık. Barutçugil, İ. (2002). Performans Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri Ldt. Şti. Palmer M.j. (1993). Performans Değerlendirmeleri. (Çev. Doğan Şahiner ). İstanbul: Rota Yayıncılık Ltd. Taymaz,H. (1997). Eğitim Sisteminde Teftiş, Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara:PEGEM A Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | X | |||||
14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | X | |||||
15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Performans, performans değerlendirme, performans yönetimi kavramlarını söyleme | |||||||||||||||
2 | Öğretmen performansının yönetim sürecini açıklama | |||||||||||||||
3 | Performans yönetimi modeli önerme | |||||||||||||||
4 | Performans değerlendirmede yapılan hataları önlemeye yönelik önlemleri tartışabilme. | |||||||||||||||
5 | Öğretmen performansının artırmak için öğretmen geliştirmeye yapılabilecek çalışmalara örnekler sunma | |||||||||||||||
6 | Performans değerlendirme sonuçlarının kullanılmasına yönelik önerilerde bulunma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 25 | 50 |
Kısa Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 323 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |