Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetiminde Veri Analizi ve Bilgisayar Uyg. | EYD 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OSMAN TİTREK, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Gözde Sezen Gültekin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma teknikleri ve nasıl analiz edileceğini bilen ve bunları uygulayabilen yüksek lisans öğrencileri yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerde araştırmanın temel felsefesi, araştırma problemleri geliştirme ve uygun araştırma teknikleri geliştirme, frekans dağılımı, korelasyon, regresyon ve varyans analizi teknikleri, parametric testlerin önemi, non-parametric testlerin önemi, ki-kare test, eğitimde araştırma projelerini geliştirmede kuramsal çerçevenin kullanılması, uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde araştırmanın temel felsefesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Araştırma problemleri geliştirme ve uygun araştırma teknikleri geliştirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Frekans Dağılımı, ilişkili -ilişkisiz örneklemler, korelasyonu uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Parametric ve non-parametric testlerin nasıl kullanıldıklarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
5 | Uygulamaları başarı ile tamamlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Temel düzeyde bir araştırma yapar | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilimlerde Araştırmanın Temel Felsefesi ve Önemi | |
2 | Araştırmada Yöntem ve Hipotezleri Belirleme | |
3 | Frekans Dağılımı | |
4 | Korelasyon | |
5 | İlişkili ve İlişkisiz Örneklemlerin Analizi | |
6 | Regresyon ve Varyans Analizi Teknikleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çoklu Örneklemlerin Analizi(Manova, Anova) | |
9 | Non-parametric Testlerin Önemi | |
10 | Ki-Kare Test | |
11 | Eğitimde Araştırma Projelerini Geliştirmede Kuramsal Çerçevenin Kullanılması | |
12 | Uygulamalar | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Şener Büyüköztürk (2002 ), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | ||||||
14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | X | |||||
15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde araştırmanın temel felsefesini açıklar | |||||||||||||||
2 | Araştırma problemleri geliştirme ve uygun araştırma teknikleri geliştirir | |||||||||||||||
3 | Frekans Dağılımı, ilişkili -ilişkisiz örneklemler, korelasyonu uygular | |||||||||||||||
4 | Parametric ve non-parametric testlerin nasıl kullanıldıklarını açıklar | |||||||||||||||
5 | Uygulamaları başarı ile tamamlar | |||||||||||||||
6 | Temel düzeyde bir araştırma yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |