Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar EYD 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yönetimde çağdaş yaklaşımların önemini kavrayabilme ve yönetimde çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
Dersin İçeriği Yönetim ve eğitim yönetimi, yönetimde teknoloji kullanımı, yönetim bilgi sistemleri(ilsis), toplam kalite yönetimi, Avrupa birliği ve Türk eğitim sistemi, kriz yönetimi ve eğitim örgütleri, değişim yönetimi, stratejik yönetim ve planlama.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim ve Eğitim Yönetimi kavramlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yönetimde Teknoloji Kullanımının nasıl olduğunu söyler Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Yönetim Bilgi Sistemleri(İLSİS) ve Toplam Kalite Yönetimini yorumlar Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
4 Öğrenen örgütler ile eğitim örgütlerini ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Stratejik Yönetim ve Planlama, Değişim Yönetimini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Küreselleşmenin eğitime etkilerini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yönetim ve Eğitim Yönetimine Giriş
2 Yönetim ve Eğitim Yönetimi
3 Yönetimde Teknoloji Kullanımı
4 Yönetim Bilgi Sistemleri(İLSİS)
5 Yönetim Bilgi Sistemleri(İLSİS)
6 Toplam Kalite Yönetimi
7 Toplam Kalite Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Avrupa Birliği ve Türk Eğitim Sistemi
10 Avrupa Birliği ve Türk Eğitim Sistemi
11 Kriz Yönetimi ve Eğitim Örgütleri
12 Değişim Yönetimi
13 Stratejik Yönetim ve Planlama
14 Stratejik Yönetim ve Planlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Elma,Cevat-Demir, Kamile(2003). Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
Doğan, Elife(2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Academyplus Yayınevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X
4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. X
6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. X
13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. X
14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. X
15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Yönetim ve Eğitim Yönetimi kavramlarını açıklar
2 Yönetimde Teknoloji Kullanımının nasıl olduğunu söyler
3 Yönetim Bilgi Sistemleri(İLSİS) ve Toplam Kalite Yönetimini yorumlar
4 Öğrenen örgütler ile eğitim örgütlerini ilişkilendirir
5 Stratejik Yönetim ve Planlama, Değişim Yönetimini yorumlar
6 Küreselleşmenin eğitime etkilerini değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 30 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6