Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Türk Eğitim Sistemi’Nin Sorunları EPO 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarını belirleyebilme ve belirlemiş olduğu sorunlara çözüm önerileri oluşturabilme.

Dersin İçeriği

Aile içi eğitim ve sorunları, okul öncesi eğitimindeki sorunlar, ilköğretimdeki sorunlar, ortaöğretimin sorunları, mesleki ve teknik eğitimdeki sorunlar, yüksek öğretimdeki sorunlar, öğretmenlerin yetiştirilmesindeki sorunlar, yaygın eğitimin sorunları, hizmet içi eğitimin sorunları, özel öğretimin sorunları, seçme sınavları (SBS, YLS) ve ortaya çıkardığı sorunlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş Türk Eğitim Sistemi içerisindeki yer alan eğitim kurumlarında; gelişmeler hakkında bilgi verir, sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Çağdaş Türk Eğitim Sisteminde yer alan Seçme sınavları (SBS ve YLS) hakkında:Bilgi verir, ortaya çıkardığı sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse Giriş ve Açıklamalar (konular, yöntem, değerlendirme)
2 Aile İçi Eğitim ve sorunları
3 Okul Öncesi Eğitimindeki Sorunlar
4 İlköğretimdeki Sorunlar
5 Ortaöğretimin Sorunları
6 Mesleki ve Teknik Eğitimdeki Sorunlar
7 Yüksek Öğretimdeki Sorunlar
8 Ara Sınav
9 Öğretmenlerin Yetiştirilmesindeki Sorunlar
10 Yaygın Eğitimin Sorunları
11 Hizmet içi Eğitimin Sorunları
12 Özel Öğretimin Sorunları
13 Seçme Sınavları (SBS, YLS) ve ortaya çıkardığı Sorunlar
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Oğuz, A. ve diğ. (2010). Türk Eğitim Sistemi. Pegem Akademi, Ankara.
Erginer, A. (2009). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Pegem Akademi, Ankara.
Demirel, Ö. (Ed.) (2010). Gelecek İçin Eğitim. Pegem Akademi, Ankara.
Okçabol, R. (2005). Türk Eğitim Sistemi. Ütopya yayıncılık, Ankara.
Erdoğan, İrfan (2002) Yeni Bir Binyıla Doğru Türk Eğitim Sistemi Sorunlar ve Çözümler Sistem Yayıncılık
Türk, E. (1999). Türk Eğitim Sistemi Milli Eğitim Bakanlığında Yapısal Değişmeler Türk Eğitim Sistemi. Nobel Yayıncılık, Ankara.
Ayhan, H. (Ed.) (1998). Eğitim Bilimlerinde Yenilikler. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 559, Eskişehir.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Çağdaş Türk Eğitim Sistemi içerisindeki yer alan eğitim kurumlarında; gelişmeler hakkında bilgi verir, sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar.
2 Çağdaş Türk Eğitim Sisteminde yer alan Seçme sınavları (SBS ve YLS) hakkında:Bilgi verir, ortaya çıkardığı sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6