Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Degredasyonuna Etik Yaklaşım ve Sürdürülebilirlik | CEM 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan faaliyetlerinin doğal kaynaklar üzerinde yarattığı bozulmalar, sürdürülebilirlik için doğal temelli çözümler ve etik yaklaşım zorunluluğunu getirmektedir. Bu ders farklı disiplinlere de hitap edecek şekilde koruma kullanma dengesinin sağlanması ile gelişmenin devam edeceği bakış açısını sunarak bu yönde çözümleri ortaya koyacaktır. |
Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik için çevreye ve ekosistemlere etik yaklaşım, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı, koruma-kullanma dengesi, yeni tüketim şekli, iklim değişimlerinin etkilerinin azaltılması, sürdürülebilir kentler, doğa temeli çözümler, çevre adaleti ve çevreye duyarlı politikalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, tanıtım ve genel tanımlar | |
2 | Çevre etiği, Çevresel duyarlılık (Doğal kaynak=doğal varlık) | |
3 | Atmosfer, karbon ayak izi | |
4 | Ekosistem kimliği, arazi kullanım ve koruma-kullanma dengesi, | |
5 | Kuraklık, Su krizi, | |
6 | Gıda krizi, tarımda sürdürlebilirlik | |
7 | Az tüketim, yeniden kullanım | |
8 | İklim kırılganlığı-iklim adaleti- gri ve yeşil çözümler | |
9 | Akıllı şehirler, Sünger Kentler,Yeşil şehirler, Yeşil Binalar | |
10 | Doğadan öğrenerek gelişmek , biyomimikri | |
11 | Hassas bölgeler, biyokıymetlendirme | |
12 | Afetler; tehlike-maruziyet-kırılganlık-etik | |
13 | Yeşil mutabakat-Sınırda karbon mekanizması | |
14 | Doğa temelli çözümler, çevreye duyarlı politikalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çevre Etiği Joseph R. Des Jardins İMGE Yayınları, 2006 . Çevre Etiği - Ortaya Çıkışı, Gelişimi ve Sonuçları Selim Kılıç, Orion yayınevi 2008 .Sürdürülebilir Kalkınma ISBN 978-605-241-813-0 2019, Pegem Akademi, Editörler:Nurettin Özgen- Mustafa Kahyaoğlu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili projelerde liderlik eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |