Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Modelleme | FIZ 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Kuantum mekaniği ve Atom ve Molekül fiziği derslerini almış olmalı. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER TAMER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ADİL BAŞOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fizik ve Teorik kimyada lisansüstü eğitim yapan öğrencilere yaptıkları deneysel çalışmaları kuantum mekaniksel olarak test etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazandırılmaya çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Moleküller hakkında genel bilgi, Moleküler Modellemede Temel Kavramlar, Moleküler Mekanik Yöntemler, Sınırlı ve sınırsız Hartree-Fock yöntemi, Temel Setler, Temel setlerin sınıflandırılması, Moleküllerin geometrik yapılarının optimumlaştırılması, Yoğunluk Fonksiyonu Teorisi, Elektron Korelasyon Yöntemleri, QM/MM Karma Modeller |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Molekülü ve moleküllerin genel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Deneysel sonuçlarla teorik sonuçları karşılaştırabilme becerisini elde eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Teorik bilgileri günümüz koşullarındaki çalışmalara nasıl uygulanacağını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yoğunluk fonksiyonu teorisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | HF yöntemini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | Karma modelleri bilir ve bazı problemlere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler hakkında genel bilgi | [1] Sayfa 1-5 |
2 | Moleküler Modellemede temel kavramlar | [2] Sayfa 3-11 |
3 | Moleküler Mekanik Metotlar | [1] Sayfa 6-52 |
4 | Sınırlı ve sınırsız Hartree-Fock metodu | [3] Sayfa 276-285 |
5 | Temel Setler | [3] Sayfa 285-290 |
6 | Temel setlerin sınıflandırılması | [2] Sayfa 97-110 |
7 | Moleküllerin geometrik yapılarının optimumlaştırılması | [2] Sayfa 39-59 |
8 | Uygulama | [2] Sayfa 49-59 |
9 | ARASINAV | |
10 | Elektron Korelasyon Metotları | [3] Sayfa 291-301 |
11 | Yoğunluk Fonksiyonu Teorisi | [3] Sayfa 301-304 |
12 | Yoğunluk Fonksiyonu Teorisi | [1] Sayfa 177-194 |
13 | QM/MM Karma Modeller | [1] Sayfa 177-194 |
14 | Uygulama | [3] Sayfa 316-319 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] F. JENSEN, Introduction to Computational Chemistry, John Wiley & Sons, 1999. [2] J.B. Foresman, A. Frisch, Exploring Chemistry with Electronic Structure Methods, Gaussian Inc., Pittsburgh PA 1996. [3] P.W. ATKINS,R.S. FRIEDMAN, Molecular Quantum Mechanics, Oxford University Press Inc., 1997. |
Ders Kaynakları | [4] C. J. CRAMER, Essentials of Computational Chemistry: Theories and Models, John Wiley & Sons, 2004. [5] I.R. LEVINE, Quantum Chemistry, Prentice-Hall, 1991. [5] I. PRIGOGINE, S. A. RICE, dvances in Chemical Physics, John Wiley & Sons, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, laboratuvar, modem cihaz, yazılım, yöntem, tasarım hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, yeni düşünce-yöntem-tasarım-uygulama geliştirir, akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
8 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye liderlik eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Molekülü ve moleküllerin genel özelliklerini açıklar. | ||||||||
2 | Deneysel sonuçlarla teorik sonuçları karşılaştırabilme becerisini elde eder. | ||||||||
3 | Teorik bilgileri günümüz koşullarındaki çalışmalara nasıl uygulanacağını bilir. | ||||||||
4 | Yoğunluk fonksiyonu teorisini açıklar. | ||||||||
5 | HF yöntemini açıklar. | ||||||||
6 | Karma modelleri bilir ve bazı problemlere uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |