Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeofizikte Güncel Konular | JFM 532 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeofiziğin değişik konularında önde gelen, güncel makaleleri çalışmaları, bu çalışmalarda kullanılan yöntemleri Yüksek Lisans öğrencilere tanıtmak, bu çalışmalardan kendi araştırma konularında nasıl yararlanabileceklerini tartışmak, Yüksek Lisans öğrencileri arasında bilimsel iletişimi sağlamak ve onlara bilimsel sunum deneyimi kazandırmak amacıyla önerilen ve müfredatımızda olmayan Jeofizik Seminer dersi önemli bir eksikliği karşılayacaktır. |
Dersin İçeriği | Aktif faylar ve sismik zonlar, Depremler, Deprem kaynak parametreleri, Deprem Tehlike Değerlendirmesi, Sismik mikrozonlama, Paleosismoloji, Sismik soğurulma, Sismik tomografi, Alıcı fonksiyon analizi, GPS ölçümleri, Kıtasal deformasyon, Levha kinematiği, Petrol arama, Çevre Jeofiziği, Mühendislik Jeofiziği, Maden arama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler Jeofizik kavramlara ait yeni yaklaşımları öğrenir | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Geçmişten günümüze kadar olan jeofizik araştırmalara ait genel değerlendirmeler yapılır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Güncel jeofizik araştırmaların değerlendirilmesi ve yorumlanması yapılır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Örnek bir jeofizik proje üzerinde çalışmalar yapılır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Öğrenciler bir projeyi veya bir araştırmayı etkili bir şekilde sunmayı öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | Jeofiziğin araştırma alanları geniş bir spektrumda ele alınır | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Farklı arazi koşullarındaki araştırmalar değerlendirilir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, | |
8 | Farklı arazi koşullarında elde edilen verilerin analizi hakkında değerlendirmeler yapılır | Gösterip Yaptırma, | |
9 | Jeofizik tasarım yapmaya yönelik jeolojik bilgileri yorumlar. | Problem Çözme, Tartışma, | |
10 | Çalışma alanlarına ait farklı disiplinlerden veri alımı değerlendirilir | Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
11 | Modern jeofizik teknik ve yöntemler hakkında farkındadır ve yorumlayabilir | Problem Çözme, | |
12 | Modern Jeofizik verilerin jeolojik yorumu ve modellemesi yapılır | Tartışma, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aktif faylar ve sismik zonlar | |
2 | Depremler | |
3 | Deprem Tehlike Değerlendirmesi | |
4 | Sismik mikrozonlama | |
5 | Paleosismoloji | |
6 | Sismik Tomografi | |
7 | GPS Araştırmaları | |
8 | Jeotermal Aramalar | |
9 | Petrol ve Doğal Gaz Aramaları | |
10 | Çevre Jeofiziği | |
11 | Kıtasal Deformasyon | |
12 | Levha Tektoniği | |
13 | Mühendislik Jeofiziği | |
14 | Maden Arama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Fowler, C. M. R., 1990, The Solid Earth: An Introduction to Global Geophysics, Cambridge University Press, 472p. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler Jeofizik kavramlara ait yeni yaklaşımları öğrenir | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | |
2 | Geçmişten günümüze kadar olan jeofizik araştırmalara ait genel değerlendirmeler yapılır | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
3 | Güncel jeofizik araştırmaların değerlendirilmesi ve yorumlanması yapılır | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
4 | Örnek bir jeofizik proje üzerinde çalışmalar yapılır | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
5 | Öğrenciler bir projeyi veya bir araştırmayı etkili bir şekilde sunmayı öğrenir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
6 | Jeofiziğin araştırma alanları geniş bir spektrumda ele alınır | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
7 | Farklı arazi koşullarındaki araştırmalar değerlendirilir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
8 | Farklı arazi koşullarında elde edilen verilerin analizi hakkında değerlendirmeler yapılır | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
9 | Jeofizik tasarım yapmaya yönelik jeolojik bilgileri yorumlar. | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |
10 | Çalışma alanlarına ait farklı disiplinlerden veri alımı değerlendirilir | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
11 | Modern jeofizik teknik ve yöntemler hakkında farkındadır ve yorumlayabilir | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
12 | Modern Jeofizik verilerin jeolojik yorumu ve modellemesi yapılır | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 4 | 12 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 3 | 10 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | 4 | 4 | 16 |
Performans Görevi (Seminer) | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 308 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |