Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Mikro Kirleticiler | CEM 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde sentetik organik kimyasallar yaygın olarak kullanılmakta ve her geçen gün yeni bir kimyasal geliştirilerek kullanıma alınmaktadır. Çok küçük dozlarda dahi canlılara olumsuz etkide bulunması önemli çevresel ve gıda güvenliği konusunda risk oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Organik mikrokirleticiler, bunların kaynakları; pestisitler, PCB, PAH, Dioksin, trihalometanlar, uçucu organikler. Kalıcılık, taşınma, toksisite, parçalanmaları, biyotransformasyonu ve biyolojik birikimi. Mikro kirleticilerin ve parçalanma ürünlerinin su, çökelti ve biyolojik materyaller gibi çevre açısından önemli matrislerde belirlenmesi, ölçülmesi ve arıtılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organik mikrokirleticilerin tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Organik mikrokirleticilerin kaynaklarının tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Organik mikrokirleticilerin ölçüm yöntemlerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Organik mikrokirleticilerin çevreye ve insan sağlığına etkilerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Organik mikrokirleticilerin sınıflandırılması | |
2 | Kulanım amaçları, alanları ve çevre kirliliği yönünden kaynakları | |
3 | Organik mikrokirleticilerin ekolojik etkileri | |
4 | Organik mikrokirleticilerin canlılar, bitkiler ve insanlara geçişi ve potansiyel zararları | |
5 | Organik mikro kirleticilerin su, hava ve toprakta tutulması, taşınması ve transformasyonu | |
6 | Organik mikro kirleticilerin fiziksel ve kimyasal bozunma mekanizması | |
7 | Organik mikro kirleticilerin biyolojik bozunma mekanizması | |
8 | Mikro kirleticilerin parçalanma ürünleri | |
9 | Kirletilmiş alanların temizlenmesi | |
10 | Organik mikro kirleticilerin yönetimi | |
11 | Sentetik mikro organik kullanımı yerine geçebilecek alternatif yöntemler | |
12 | Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması | |
13 | Konuyla ilgili seminer sunumu | |
14 | Çevresel risk analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Parlak, H., Çakal Arslan, Ö., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji Ders Kitabı. Enger, E.D., Smith, B.F., 2004. Environmental Science. McGrow-Hill. Kiley, G., 1997. Environmental Engineering. McGrow-Hill. Van Driesch, K.G., Belows, T.S., 1996. Biological Control, Kluwer Academic Publisher. Konu ile ilgili güncel yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organik mikrokirleticilerin tanımlanması | ||||||
2 | Organik mikrokirleticilerin kaynaklarının tanımlanması | ||||||
3 | Organik mikrokirleticilerin ölçüm yöntemlerinin kavranması | ||||||
4 | Organik mikrokirleticilerin çevreye ve insan sağlığına etkilerinin kavranması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |