Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilg.Destekli İmalat | MTI 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | İLERİ BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM CAD/CAM |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEDAT İRİÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli imalat (CAM) teknolojilerini kullarak hızlı ve kaliteli üretimin yapılması |
Dersin İçeriği | Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalata Giriş, Temel İmalat Yöntemleri ve Malzemeler, Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalat Programlarına (CAD/CAM) Giriş, 3 Boyutlu Yazıcı Teknolojisi ve Uygulama Alanları, Takım Tezgahları ve Çalışma Prensipleri, Kesici Takımlar, Malzemeleri ve Bağlama Sistemleri, NC,CNC ve DNC kavramları, CNC Programlanın Yapısı, G ve M Kodları, Bilgisayar Destekli İmalat (CAM) Programında Kaba, Hassas İşleme ve Delik Delme Operasyonları, CAM Programında Hazırlanan Takım Yollarının Tezgaha Aktarılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 3 Boyutlu Çizilen Parçaların Takım Yollarını Hazırlar | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Basit Parçaların Elle İşleme Programlarını Hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | 3 Bğyutlu Yazıcı Teknolojisi Kullanarak Parça Üretebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım aşamasında bilgisayar kullanımı, CAD model veri tabanı, yazılımları,kullanıcı ara yüzü, geometrik transformasyon ve rotasyon | |
2 | Eş zamanlı mühendisliğin tanımlanması, | |
3 | Bilgisayar destekli proses planlamanın tanımlanması, | |
4 | Makine takımlarının kontrolü, PLC, CNC | |
5 | Otomatik malzeme yükleme ve boşaltma, depolama sistemlerinin tanımlanması, | |
6 | Robotiğin tanımlanması, robot çeşitleri, | |
7 | Kalite mühendisliğinin tanımlanması, | |
8 | Üretim planlama ve kontrol sistemlerinin tanımlanması | |
9 | Ara sınav | |
10 | Just-in-time üretiminin tanımlanması, | |
11 | Grup teknolojisi ve hücresel üretim sistemlerinin tanımlanması, | |
12 | Esnek üretim sistemlerinin tanımlanması, | |
13 | Bilgisayarla bütünleşik üretim sistemlerinin geleceği | |
14 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Modern Talaşlı İmalat Yöntemleri, M. Cemal ÇAKIR 2. Bilgisayar Destekli Takım Tezgahları (CNC), Prof. Dr. Mustafa AKKURT 3. CNC Torna ve Freze Tezgahlarının Programlanması, Prof. Dr. Mahmut GÜLESİN, ..... |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 Boyutlu Çizilen Parçaların Takım Yollarını Hazırlar | |||||
2 | Basit Parçaların Elle İşleme Programlarını Hazırlar | |||||
3 | 3 Bğyutlu Yazıcı Teknolojisi Kullanarak Parça Üretebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 32 | 32 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |