Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzay Teknolojileri ve Ekonomi (Sektör Dersi) | ENJ 582 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uzay teknolojileri konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve bu teknolojinin ülke ekonomisine faydasını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Uzay nedir, uzay teknolojileri, uzay araçları, uzay araçlarının fırlatılması, roketler, uzay ekonomisi, spin-off'lar, uzay ajansları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzay nedir, uzay ortamı, radyasyon hakkında bilgiler | |
2 | Uzay teknolojileri, yörüngeler, uzay araçları (temel bilgiler) | |
3 | Uzay ajansları ve ortak projeler | |
4 | Ticari firmalar (Uydu ve roket üreticileri) | |
5 | Haberleşme Uyduları, operatörler ve ITU | |
6 | Astronomi ve uzay teleskopları | |
7 | Uzay araçlarının fırlatılması, fırlatıcılar, fırlatma merkezleri (launch pads) | |
8 | Uzay araçlarının fırlatılması, fırlatıcılar | |
9 | ar ve fırlatma merkezleri (launch pads) | |
10 | Uzay ekonomisi ve uzay turizmi | |
11 | Dünya'daki ve Türkiye'deki Uzay ekonomisi | |
12 | Astronotlar, Kozmonotlar, Taykonotlar, Robonotlar | |
13 | Uzay ekonomisinin topluma ve sektörlere katksı (spin-offs) | |
14 | Uzay Hukuku ve BM Uzay Ofisi ve faaliyetleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları |
1. Rudolf X. Meyer, Elements Of Space Technology For Aerospace Engineers, 1999 , Academic |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 48 | 768 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 48 | 768 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 1559 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 62,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |