Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Termodinamik | ENJ 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Termodinamik, Akışkanlar Mekaniği, Isı geçişi ( Lisans seviyesi) |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN, |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Ufuk DURMAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri termodinamik dersinin amacı: öğrencilerin lisans eğitimleri esnasında görmedikleri termodinamik konularında teorik bilgileri vermek ve lisansüstü tez çalışmalarında gerek duyacakları özel termodinamik konularını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Temel bilgiler, Maxwel özelik bağıntıları, Gaz karışımları, Gaz-Buhar karışımları, İklimlendirme, Kimyasal reaksiyonlar, Kimyasal denge, Faz dengesi, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Termodinamiğin ileri ve özel konularını analiz eder.. | Anlatım, | |
2 | Mühendislik uygulamalarında termodinamik prosesleri belirler. | Problem Çözme, | |
3 | Fiziksel ve kimyasal proseslerin termodinamik analizini yapar. | Anlatım, | |
4 | Kütle ve enerji denkliklerini birlikte çözer. | Gezi / Gözlem, | |
5 | Kimyasal reaksiyonların ve karışımların termodinamiğini analiz eder. | Soru-Cevap, | |
6 | İklimlendirme tekniklerini analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Nemli hava ve gaz karışımlarının termodinamiğini mühendislik alanlarına uygular | Gezi / Gözlem, Anlatım, Rol Oynama, | |
8 | Psikrometrik diyagramı kullanır ve veri üretir | Eğitsel Oyun, Tartışma, Anlatım, | |
9 | Gaz karışımlarına Dalton ve Amagat yasalarını uygular. | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
10 | Yanma reaksiyonlarında yakıt analizi yardımıyla gerekli hava miktarını hesaplar | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
11 | Yanmada adyabatik alev sıcaklığını hesaplar | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
12 | Çok karışanlı ve çok fazlı karışımların faz dengesini inceler. | Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
13 | Kimyasal debge kıstasını belirler. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
14 | Gibbs fonksiyonlarını inceler. | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
15 | Yüksek hızlı akışların termodinamiğini inceler | Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler, Özellik bağıntıları | |
2 | Maxwel özelik bağıntıları, Clapeyron denklami | |
3 | Gaz karışımları, Dalton ve Amagat yasaları | |
4 | Gaz-Buhar karışımları, Nemli hava | |
5 | İklimlendirme, Psikrometrik diyagram | |
6 | Kimyasal reaksiyonlar, Yakıtlar ve yanma | |
7 | Oluşum Entalpisi, Reaksiyon entalpisi | |
8 | Adayabatik alev sıcaklığı | |
9 | Kimyasal denge kıstası | |
10 | Eş zamanlı reaksiyonların kimyasal dengesi | |
11 | Faz dengesi, Gaz ve sıvı karışımlarının doymuş hal dengesi | |
12 | Durma özelikleri | |
13 | Ses hızı ve Mach sayısı | |
14 | Lülelerde izentropik akış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yrd.Doç.Dr. Mustafa ÖZDEMİR İleri Termodinamik Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Y. ÇENGEL, Michael BOLES, "Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik", Literatür Yayıncılık.McGraw-Hill, 1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Termodinamiğin ileri ve özel konularını analiz eder.. | |||||
2 | Mühendislik uygulamalarında termodinamik prosesleri belirler. | |||||
3 | Fiziksel ve kimyasal proseslerin termodinamik analizini yapar. | |||||
4 | Kütle ve enerji denkliklerini birlikte çözer. | |||||
5 | Kimyasal reaksiyonların ve karışımların termodinamiğini analiz eder. | |||||
6 | İklimlendirme tekniklerini analiz eder. | |||||
7 | Nemli hava ve gaz karışımlarının termodinamiğini mühendislik alanlarına uygular | |||||
8 | Psikrometrik diyagramı kullanır ve veri üretir | |||||
9 | Gaz karışımlarına Dalton ve Amagat yasalarını uygular. | |||||
10 | Yanma reaksiyonlarında yakıt analizi yardımıyla gerekli hava miktarını hesaplar | |||||
11 | Yanmada adyabatik alev sıcaklığını hesaplar | |||||
12 | Çok karışanlı ve çok fazlı karışımların faz dengesini inceler. | |||||
13 | Kimyasal debge kıstasını belirler. | |||||
14 | Gibbs fonksiyonlarını inceler. | |||||
15 | Yüksek hızlı akışların termodinamiğini inceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |